صورتجلسه کمیسیون توسعه انجمن مهر ماه ۹۲

کارگاه ها و دوره های آموزشی

صورتجلسه کمیسیون توسعه انجمن

مورخ ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۲

جلسه کمیسیون مورخ ۲۹/۷/۱۳۹۲ در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با حضور دکتر محمد علی میرزابیگی، دکتر محمّد جوادی پور، دکترمرضیه دهقان، دکتر حکیم زاده، مهندس علی زرافشان و مهرانگیز لطفی( دبیر کمیسیون) برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دکتر میرزابیگی در ارتباط با جلسه‌ای که قرار بود هفته اول آبان در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران جهت تشکیل کمیته دانشجویی برگزار شود، به نکاتی اشاره نمودند از جمله اینکه چه برنامه هایی باید ارائه شود، انجمن چه انتظاراتی از دانشجویان خواهید داشت و متقابلا آنها چه انتظاراتی از انجمن برنامه درسی دارند، دیگر اینکه نحوه ارتباط انجمن کمیته دانشجویی به چه شکل باشد.

سپس ایشان در ارتباط با تشکیل کمیته تخصصی معلمین نیز به این نکته اشاره کردند که قرار است به همراه آقای  زرافشان، جلسه ای  با جناب دکتر قدمی داشته باشند. بعد از ایشان خانم دکتر دهقان که به همراه دکتر صمدی مسئول بررسی وضعیت برای تشکیل جلسه کمیته دانشجویی در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی داشگاه تهران بودند صحبتهایی در این راستا داشتند و پیشنهاداتی ارائه دادند. از جمله این که ساعت دقیق جلسه مشخصآ تعیین شود و دعوتنامه ای برای دانشجویان از طریق مدیر گروه فرستاده شود و اینکه هدف جلسه مذکور آشنایی دانشجویان با انجمن مطالعات برنامه درسی ایران باشد. همچنین ایشان پیشنهاد دادند که دکتر حکیم زاده به عنوان نماینده انجمن و دکتر عصاره به عنوان نماینده هیئت مدیره در جلسه آتی حضور یابند. دکتر حکیم زاده در پایان صحبتهای دکتر دهقانی ایده برگزاری جلسه مذکور را به صورت یکجا و طی مراسمی برای کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای معتبر شهر تهران ارائه نمودند که مورد استقبال قرار گرفت. مهندس زرافشان نیز ضمن استقبال از این ایده اضافه نمودند که می توان از طریق اساتید فعّال انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، در هر یک از دانشگاههای معتبر دانشجویان علاقه مند به عضویت در این کمیته را جذب کرده و معرفی نمایند.

از جمله اساتید پیشنهادی می توان به دکتر میرزا بیگی در دانشگاه تهران، دکتر پروین صمدی در دانشگاه الزهرا، دکتر فتحی و دکتر گویا در دانشگاه شهید بهشتی، دکتر حاتمی در دانشگاه تربیت مدرس، دکتر سبحانی نؤژاد و دکتر رهنما در دانشگاه شاهد و دکتر صادقی و زدکتر ملکی در دانشگاه علامه مد نظر قرار داده شدند که قرار بر این شد که به آنها اطلاع داده شده و هماهنگ شود.

به علاوه ایشان در ارتباط با با کمیته دبیران نیز صحبتهایی را ارائه دادند و در ارتباط با شرایط آموزش و پرورش توضیحاتی دادند به عنوان مثال اینکه هیچ گاه کمیته و تشکیلات نظام مند برای اتصال به مبحث برنامه ریزی درسی نبوده است.

وی معتقد بود که می توان در این کمیته از دبیرانی استفاده نمود که دارای مدرک و فارغ التحصیل  برنامه درسی باشند و یا از شبکه گسترده معلمان پژوهنده بهره برد. به علاوه با تهیه بسته آموزشی و برگزاری کارگاههای آموزشی و پشتیبانی علمی در قالب تفاهمنامه ای با آموزش و پرورش به توافق رسید.

مصوبات جلسه:

•    بررسی نحوه عضو گیری برای کمیته های تخصصی دانشجویان و دبیران

•    معرفی دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای عضوی در کمیته تخصصی دانشجویان از طریق اساتید فعّال انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در دانشگاههای معتبر تهران و سپس گسترش این کمیته در سطح شعبات استانهای دیگر

•    برگزرای جلسات کمیسیون توسعه استانی به صورت یک هفته در میان (دوشنبه ها ساعت ۱۶:۳۰)