سال سوم شماره هفدهم

تاریخ انتشار: یکشنبه بیست و چهارم مرداد 1389

معرفی گروه مطالعاتی برنامه درسی ریاضی

آموزش ریاضی یک حوزه ی معرفتی وسیع است که از اواسط قرن بیستم، رسمیت بیشتری یافت و به سبب نیازمندی های شدید اجتماعی به توسعة آموزش عمومی، مورد توجه مراکز آکادمیک و تحقیقی قرار گرفت.

ادامه »

ICT در برنامه درسی ریاضی

گزارشگر: مانی رضائی به همت مؤسسه‌ی پژوهش برنامه‌ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی، «نشست علمی ICT در برنامه درسی ریاضی» روز چهارشنبه 12/3/1389 در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزاری شد.

ادامه »

حوزه­ی مطالعاتی آموزش ریاضی و نسبت آن با مطالعات برنامه­ی درسی

زهرا گویا دانشگاه شهید بهشتی آموزش ریاضی به عنوان یک رشته­­­­ی دانشگاهی با دو حرکت که ریشه در نیازهای اجتماعی زمان خود داشت، شروع شد: 1. سپرده شدن آموزش معلمان ریاضی به دانشگاه ها؛ 2. تلاش ریاضی دان ها برای اصلاح برنامه­ی درسی ریاضی دوره­ی متوسطه.

ادامه »

برنامه درسی ملی: هست‌ها و بایدها

زهرا گویا دانشگاه شهید بهشتی چکیده در این مقاله، با اشاره مختصری به نقش نظام‌های آموزشی متمرکز و غیرمتمرکز در هماهنگ کردن برنامه‌های درسی، به دو حرکت عمده که در غرب به وقوع پیوست، پرداخته می‌شود. این دو، اعلام برنامه درسی ملی انگلستان در سال 1988 به صورت تجویزی و دیگری، تبیین استانداردهای برنامه‌های درسی و به طور مشخص، برنامه درسی ریاضی در ایالات متحده آمریکا به صورت توصیه‌ای بود که از سال 1989 آغاز شد. برنامه درسی ملی انگلستان باعث ایجاد بحث‌ها و متقشات جدیدی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شده است و هم‌زمان، استانداردهای آموزشی و چگونگی تأثیرگذاری احتمالی آنها در نظام‌های آموزشی غیرمتمرکز، عرصه را به روی گفت و گوهای نظری و کاربردی جدید گشوده است. در این مقاله به اختصار، مروری بر این دو جریان می‌شود تا بتوان از تجربه‌های متنوع اخیر، توشه‌ای برای برنامه‌های بومی اندخت. کلیدواژه‌ها: نظام آموزش رسمی، برنامه درسی متمرکز، برنامه درسی ملی، مدرسه، استانداردهای آموزشی.

ادامه »
تعداد کل : 4 صفحه 1 از 1
1