سال سوم شماره نوزدهم

تاریخ انتشار: شنبه هفدهم مهر 1389

بار دیگر ... موفقیتی جدید از جوانان ایرانی

بار دیگر جوانان ایرانی در المپیاد جهانی نجوم مقام آفرین بوده اند. با اینکه در مدارسمان آموزش نجوم انجام نمی شود اما جوانان ایرانی با ذوق و علاقه ذاتی به دنبال یادگیری نجوم هستند. آنان بار دیگر سرافرازانه پرچم ایران را برافراشتند و تیم دانش آموزی المپیاد نجوم ایران در المپیاد جهانی نجوم سال۲۰۱۰ که در چین برگزار شد با کسب رتبه ی سوم جهانی بعد از هند و لهستان قرار گرفتند و با موفقیت به ایران بازگشتند. به گفته ی رییس المپیاد جهانی نجوم در چین : تیم ایران هر سال قوی تراز گذشته در المپیاد نجوم شرکت می کند.

ادامه »

تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید

آغاز سال تحصیلی ۹۰-۸۹ و فرا رسیدن بهار آموزش مبارکباد. به امید آنکه سال تحصیلی ۹۰-۸۹ سال موفقیت های هرچه بیشتر پیشگامان عرصه ی علم و دانش در ایران زمین با شد.

ادامه »

نمایشگاه 1001 اختراع جهان اسلام

دکتر شکرباغانی: این نمایشگاه در سال 2009 در منچستر انگلستان دایر شد رییس جمهور ترکیه با بازدید از این نمایشگاه به برپایی آن در ترکیه علاقمند شد و امسال این نمایشگاه در استانبول ترکیه برگزار شده است. این نمایشگاه در 18 سپتامبر 2010 توسط رییس جمهور ترکیه افتتاح شد.(عکس زیر) و تاکنون بیش از 400000 نفر بازدید کننده داشته است و همچنان ادامه دارد.

ادامه »

جدول برگزاری کارگاه ها در همایش بین المللی آموزش علوم و فناوری با تاکید بر جهان اسلام

مورخ 12 الی 14 آذر 1389 جزیره کیش لازم به ذکر است ازآنجاییکه ظرفیت هر کارگاه 30 نفر میباشد اولویت ثبت نام در کارگاه ها با افراد زیرمیباشد: 1-افرادی که وجه ثبت نام در همایش را به حساب مربوطهواریز کرده اند 2 -افرادی که زودتر در کارگاه ثبت نامنمایند.

ادامه »

برگزاری کارگاه در همایش آموزش علوم و فناوری با تأکید بر جهان اسلام

«آموزش علوم به روش پژوهش محوری با استفاده از دستیار آموزشی» در همایش بین المللی آموزشعلوم و فناوری با تأکید بر جهان اسلام 12 الی 14 آذر ماه 1389- جزیره کیش با عنایت به این که در روز جمعه 12 آذر 1389 در پیش افتتاحیه همایش با برپایی 7 کارگاه مواجه هستیم در مورد ضرورت ارائه کارگاه با عنوان «آموزش علوم به روش پژوهش محوری با استفاده از دستیار آموزشی» از قول مجری برگزاری این کارگاه خانم دکتر اشرف السادات شکرباغانی این گونه مطرح می شود: بدون تردید انگیزه‌هاى درونی شاگردان مثل هدف‌ها، علائق، و خودپنداره و شرائط انگیزشی بیرونی مثل چگونگی برنامة درسی و نحوة کار معلم در پیشرفت شاگردان مؤثر است (لطف‌آبادى، 1387، ص 117). شاگرداانی که توانایی‌ها و استعدادهای مشابهی دارند، بسیارند ولی در پیشرفت تحصیلی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند (سیف، 1387، ص 348). نتیجة پژوهش‌ها نشان می‌دهد که عوامل متعددی در این زمینه موثر هستند. یکی از مهم‌ترین عوامل، برنامه ی دقیق و کارآمد آموزشی است. پیشنهادکارگاه آموزش علوم به روش پژوهش محوری با استفاده از دستیار آموزشی نیز از این نوع برنامه ی آموزشی است که با در نظر گرفتن انگیزه‌هاى درونی شاگردان می تواند در پیشرفت آنان مؤثر باشد.

ادامه »

گزارشی از همایش برنامه درسی ملی نقد ونظر

همایش برنامه درسی ملی نقد ونظر در روز 14 مهرماه 1389 از ساعت 18-8 در دانشگاه تربیت معلم برگزار شد. این همایش به جهت نقد و بررسی برنامه درسی ملی برگزار شد و به بحث های جالبی از دیدگاه های مختلف پرداخت، به طوریکه دست اندرکاران نگاشت سوم سند برنامه درسی ملی را مجبور به پاسخگویی نمود.

ادامه »

سال جهانی شیمی

جناب آقای دکتر عابد بدریان: سال 2011 سال جهانی شیمی نامگذاری شده است. به این مناسبت پیش بینی شده است تا هفتمین کنفرانس آموزش شیمی ایران در سال جهانی شیمی، در شهر زنجان برگزار گردد.

ادامه »

نشست علمی

طرح واره های مربوط به درک دانش آموزان سال دوم متوسطه مبحث سینماتیک از کتاب فیزیک چکیده

ادامه »