سال پنجم شماره سی و ششم

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 آذرماه 1391

معرفی کتاب بازی های رایانه ای آموزشی

حسین دهقانزاده، دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی قرن 21 شاهد ظهور و نفوذ فرهنگی بنام « فرهنگ دیجیتال » است. این فرهنگ روشهای فعالیت، ارتباطات اجتماعی، روشهای سرگرمی و همچنین روشهای یادگیری نسل امروزی را تحت تاثیر قرار داده است به عبارتی این فرهنگ در روش زندگی انسان امروزی تغییرات زیادی را ایجاد کرده است. آموزش و یادگیری نیز یکی از قلمروهایی است که از تاثیرات « فرهنگ دیجیتال » بی نصیب نمانده و دچار تغییراتی شده است .

ادامه »

ضرورت توجه به پشتیبانی آموزشی در محیط های یادگیری الکترونیکی

خانم لادن بهروج، دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه بوعلی سینا، همدان یادگیری الکترونیکی به مجموعه فعالیت های آموزشی اطلاق می گردد که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی اعم از صوتی، تصویری، رایانه ای، شبکه ای و مجازی و...صورت می گیرد. به عبارتی، کلیه برنامه هایی را که از طریق شبکه های رایانه ای به ویژه اینترنت، منجر به یادگیری می شود یادگیری الکترونیکی می نامند.

ادامه »

راه اندازی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

گزارشی از: مریم فرقان کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه سازمان های آموزشی به شکل های مختل برای رفع مسائل آموزشی خود از محیط و امکانات فضای مجازی بهره می گیرند. اخیرا دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده مجازی خود را در راستای جذب دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی، آموزش مداوم پزشکان و کارکنان بهداشت کشور و آموزش مستمر اساتید راه اندازی نمود. آدرس اینترنتی این دانشکده به این قرار است: http://etums.tums.ac.ir

ادامه »

چرا اغلب معلمان به استفاده از فاوا در کلاس درس راغب نیستند؟

دکتر فرهاد سراجی استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا شکل های مختلف از تلفیق فاوا با برنامه درسی در کلاس های را می توان تصور کرد که در همه این اشکال معلم نقش محوری بر عهده دارد. استفاده از فناوری در کلاس درس نوعی نوآوری آموزشی است که عوامل گوناگون در به کارگیری آن دخالت دارند. پژوهش ها در کشورهای مختلف دلایل متفاوتی را آشکار می سازد.

ادامه »