جلسه دوازدهم هیئت مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران

اخبار هیئت مدیره

جلسه دوازدهم هیئت مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران

 

دوازدهمین جلسه هیئت مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران با حضور دکتر مهرمحمدی، دکتر کشتی‌آرای، دکتر نیک‌نام، دکتر کرمی، دکتر جمال‌الدینی، دکتر حاتمی، دکتر عراقیه، دکتر خسروی، دکتر رفیعی، دکتر خزایی، دکتر پارسا و دکتر زرقانی ۹ خرداد سال ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی_برخط تشکیل شد.

به گزارش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران؛ در این جلسه بررسی ادامه فعالیت دبیرخانه دفتر تهران، بررسی نشریات انجمن و بررسی محورها و برنامه زمانی همایش نوزدهم در دستور کار قرار گرفت. در این جلسه، ارائه گزارش توسعه فرایند تشکیل سازمان نظام علوم تربیتی و فعالیت‌های کمیسیون انجام شد و نتیجه آن بدان شرح بود که بهترین روش برای به سرانجام رسیدن تشکیل سازمان نظام علوم تربیتی، اقدام از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌باشد.

بحث در خصوص پیگیری توسعه شعبات استانی انجمن، پیشنهاد ورود جدی انجمن به بحث تغییر کتاب‌های درسی، بحث پیرامون برگزاری نشستی با عنوان «علم نافع» و استفاده از دفتر تهران واقع در سازمان پژوهش به عنوان محملی برای هم‌اندیشی دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته و ارتباط با اساتید نیز در این جلسه انجام شد.

در این جلسه در خصوص اهمیت نشریات انجمن بحث به عمل آمد و اعضا با تاکید بر کیفیت مجلات بر انتشار یک مجله به صورت انگلیسی و نمایه شدن در پایگاه‌های بین‌المللی برجسته، افزایش تعداد مجلات معتبر و علمی تحت حمایت انجمن به منظور حمایت از متقاضیان و کمک به رشد آن‌ها و توسعه دانش رشته‌ای برنامه‌درسی در کشور، جلوگیری از انحصار و رانت در اعطای امتیاز انتشار مجلات به دانشگاه‌های خاص و… توافق نظر داشتند. بنابراین مقرر شد آیین‌نامه موجود در این زمینه بازنگری شود.

در ادامه این جلسه گزارشی نیز از فعالیت‌های انجام شده ارائه شد که شامل مشخص شدن دبیر علمی (آقای دکتر پارسا)، دبیر اجرایی (آقای دکتر مرعشی) و زمان همایش (۳ و ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱)، بحث بر سر حامیان اسپانسرها، پیش‌بینی هزینه اسکان، چگونگی برگزاری همایش (ترکیبی با تأکید بر امکان حضور فقط برای ارائه‌دهندگان)، برخی کارگاه‌های آموزشی و نیز محورهای همایش بود.