شانزدهمین نشست حضوری گروه مطالعاتی انشا و نویسندگی انجمن مطالعات برنامه درسی برگزار شد

اخبار گروه برنامه درسی انشا و نویسندگی

شانزدهمین نشست حضوری گروه مطالعاتی انشا و نویسندگی انجمن مطالعات برنامه درسی برگزار شد

شانزدهمین نشست حضوری گروه مطالعاتی انشا و نویسندگی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران با موضوع «نوشتن در مسیر هویت‌یابی» در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشکدهٔ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران؛ این نشست با سخنرانی دکتر علی وحدتی دانشمند، استادیار گروه فلسفهٔ تعلیم و تربیت دانشگاه تهران آغاز شد.

پس از پرسش از حاضرین حول نحوهٔ کمک نوشتن به فرایند هویت‌یابی، دکتر وحدتی روایت‌های غالب و مغلوب از سه مفهوم نوشتن، خویشتن و فلسفه را تشریح کردند و به لزوم پذیرش و برقراری پیوند میان این سه پرداختند.

ارائه دوم نشست توسط دو معلم و مشاور پایه، آقایان دکتر سجاد جلائی‌فر و سید امیر زرباف انجام شد. این دو معلم به تشریح طرح هدایت تحصیلی «راه من» پرداختند که الگویی روایت‌محور و تجربه‌محور از هدایت تحصیلی را پیشنهاد می‌دهد.

کارگاه دکتر نرگس سادات سجادیه، مدیر گروه فلسفهٔ تعلیم و تربیت دانشگاه تهران با عنوان «جور دیگر دیدن: معلمی در آینهٔ نوشتن» پایان‌بخش نشست بود.

دکتر سجادیه در این کارگاه با بیان لزوم دیدن وقایع از دید دیگری، با انجام فعالیت‌هایی با حضار نشان دادند که نوشتن چگونه به هویت معلمی افراد کمک می‌کند.