معرفی شعبه کرمان و فعالیت‌های آن

اخبار کرمان

مسئول انجمن مطالعات برنامه درسی کرمان مطرح کرد؛

معرفی شعبه کرمان و فعالیت‌های آن

دکتر رضا صابری، مسئول انجمن مطالعات برنامه درسی کرمان به معرفی شعبه انجمن در این استان، برنامه‌ها و اقدامات صورت‌گرفته و پیش رو، نقاط قوت و قابل بهبود، عضوگیری و ارزیابی وضعیت شعبه انجمن استان کرمان از زمان تشکیل تاکنون پرداخت.

دکتر رضا صابری در گفت‌وگو با انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، در خصوص تشکیل شعبه کرمان اظهار کرد: انجمن از ۱۲ اسفند ۹۸ با اعضای همگون و همراه از آموزش و پرورش و دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه فرهنگیان که به عنوان مرکز و دبیرخانه انجمن در کرمان  فعالیت می‌کرد، آغاز به کار کرد.

 

وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده این شعبه تصریح کرد: ما مجوز یک همایش ملی با عنوان «مطالعات برنامه درسی در هزاره سوم» را گرفتیم که استقبال خوبی از آن شد و منابع درآمدی خوبی هم برای انجمن داشت. مبلغی حدود ۱۰ میلیون تومان به حساب دفتر مرکزی انجمن نیز واریز کردیم؛ منتها بعد از آن به دلایلی از جمله بازنشستگی و مریضی و… فعالیت اعضای هیئت مدیره کمرنگ شد.

 

صابری در خصوص برنامه‌های پیش روی شعبه کرمان عنوان کرد: اخیرا ما تعدادی از دانشجویان انجمن پژوهشگری دانشگاه فرهنگیان را فعال کردیم و در حال طراحی وب‌سایتی هستیم که البته قبلاً وجود داشت ولی تعطیل شد. جلساتی هم داشتیم و قرار است قراردادی با برخی دانشجویان دانشگاه‌های دیگر برای طراحی سایت ببندیم تا عضوگیری را از این طریق انجام دهیم همچنین اطلاع‌رسانی‌ نشست‌ها و کارگاه‌ها نیز از این طریق انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به سامانه عضوگیری افزود: قبلاً هم عضوگیری‌ها از طریق همان سامانه که اشاره کردم بوده؛ به این صورت که با پرداخت مبلغی گواهی را به صورت سامانه‌ای دریافت می‌کردند. پیش‌بینی شده که ان‌شاءالله تا یک ماه آینده این سایت راه‌اندازی شود. اگر انجمن مرکزی بتواند مبلغی را به منظور طراحی سایت در اختیار ما قرار دهد خیلی خوب است.

 

مسئول انجمن مطالعات برنامه درسی در شعبه کرمان اضافه کرد: بعد از طراحی وب‌سایت به دنبال این هستیم که مجوز یک کنفرانس و همایشی را بگیریم و اینکه بتوانیم نماینده‌هایی را در شهرستان‌های مختلف استان کرمان به عنوان هماهنگ‌کننده و رابط بین انجمن مرکزی کرمان و بخش شهرستان‌ها و مناطق داشته باشیم و همچنین رابط بین انجمن کرمان و انجمن مرکزی باشند.

 

صابری همچنین در خصوص ارزیابی وضعیت این شعبه افزود: اقدامات انجمن از ابتدا مثبت بوده و این اواخر به دلیل مشغله کاری برخی از هیئت مدیره کمی کمرنگ شده است.

 

وی در خصوص مشکلات انجمن‌ها بیان کرد: معمولا افراد مسئولیت‌پذیری کمی دارند و نسل جدید هم به دنبال حساب کتاب هستند و این از جمله مشکلات عام انجمن‌هاست. کم‌کاری‌های دستگاهی هم وجود دارد و به نوعی قدرت را محدود می‌کنند. احساس رقابت هم وجود دارد و به همین جهت موافقتی صورت نمی‌گیرد. گاهی اوقات محدودیت منابع مالی هم وجود دارد.

 

صابری در خصوص حمایت‌های انجمن مرکزی افزود: حمایت‌های انجمن مرکزی خوب است اما در برخی موارد ابهام داشتند که دچار بروکراسی اداری می‌شد.