گروپ برنامه درسی، شوآب و عمل فکورانه برگزار می‌کند

کارگاه ها و دوره های آموزشی

گروپ "برنامه درسی، شوآب و عمل فکورانه " برگزار می‌کند

با عرض سلام و تبریک سال نو

مدتی است که فعالیت های گروپ در قالب برگزاری نشست های علمی متوقف شده است. اکنون زمان آن است که در آغاز سال جدید، گرد و غبار از آن بزداییم و جان تازه ای به آن ببخشیم. در این راستا بر آنیم نشستی درباره یکی از موضوعات اصلی نظریه شوآب، یعنی نظام تصمیم گیری درباره برنامه درسی برگزار کنیم. طبق نظریه عملی شوآب هر چه خاستگاه تصمیم گیری درباره برنامه درسی به صحنه یا عرصه ای که با این تصمیم ها سر و کار عملی دارند(مدرسه، منطقه، استان) نزدیک باشد، تصمیمات بهتر، معتبرتر، دقیق تر،کارساز تر و در نهایت با روح تربیت سازگار تر خواهند بود. آنچه محل بحث است این است که چگونه می توان در نظام برنامه ریزی درسی ایران چهارچوبی ارائه کرد که بر اساس آن تصمیم گیری درباره عناصر(اهداف، محتوا و سازمان دهی آن، فرصت های یادگیری و سازمان دهی آن، روش های آموزش، منابع یادگیری، ارزشیابی، زمان آموزشی، و فضای آموزشی) و ارکان برنامه درسی(رکن تجویزی، رکن نیمه تجویزی، و رکن غیر تجویزی)، از حاکمیت مطلق تشکیلات مرکزی آزاد شده و در پیوستاری از سطح مرکزی تا سطح استان، منطقه و در نهایت مدرسه توزیع شود؟ امید است مخاطبان با انگیزه و نشاط علمی فزاینده، دیدگاه های سازنده خود را در این باره ارائه کنند.

موضوع سخنرانی:

 " ارزیابی چهارچوب تصمیم گیری درباره برنامه درسی بر اساس نظریه شوآب در نظام برنامه ریزی درسی ایران  "

 

زمان : دوشنبه هشتم اردیبهشت- ساعت ۱۶ الی ۱۸

مکان:  سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، شهرک قدس- بلوار فرحزادی- تقاطع نیایش- خیابان تربیـت معلم- سالن شهید مطهری

سخنرانان جلسه:

دکتر محمود مهرمحمدی
( استاد دانشگاه تربیت مدرس)

رحمت اله خسروی
(دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس)

لازم به توضیح است که جلسه به صورت گفت و شنود برگزار خواهد شد، به طوری که پس از طرح مواضع موردنظر سخنرانان در خصوص موضوع، نقد و ارزیابی هایی از جانب مخاطبان محترم صورت خواهد گرفت و در نهایت یک جمع بندی مورد توافق بعمل خواهد آمد.