جلسه یازدهم هیئت مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران

اخبار هیئت مدیره

جلسه یازدهم هیئت مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران

 

یازدهمین جلسه هیئت مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران با حضور دکتر مهرمحمدی، دکتر کشتی‌آرای، دکتر نیک‌نام، دکتر کرمی، دکتر عراقیه، دکتر خسروی، دکتر رفیعی، دکتر خزایی، دکتر شهیدی و دکتر زرقانی ۲ خرداد سال ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی_برخط تشکیل شد.

به گزارش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران؛ در این جلسه بررسی عملکرد و برنامه کمیسیون نقد و برنامه کمیسیون بین‌الملل در دستور کار قرار گرفت. در این جلسه توافق اعضا بر معرفی خانم دکتر مرجان کیان، آقای دکتر گرمابی و آقای دکتر مهدی‌زاده به عنوان نماینده‌های انجمن در جلسات فرهنگستان هنر صورت گرفت و خانم دکتر زرقانی به عنوان مسئول جدید دبیرخانه انجمن معرفی شد. همچنین ارائه نسخه نهایی شیوه‌نامه پژوهشی، تعیین تاریخ جدید جلسه نقد کتاب «استادان استادان» و انجام کمک مالی به انجمن از طرف دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت عتف از مسائل قابل پیگیری مطرح شده در این جلسه بود.

انتشار اولین شماره خبرنامه فصلی (بهاره) انجمن، موضوع فراخوان شناسایی توانمندی‌های اعضاء مصوبه جلسه هشتم و برگزاری سلسله نشست‌هایی (نشست‌(های) مرجعیت علمی، نشست(های) پاسخگویی اجتماعی و نشست(های)کنشگری در اشتغال دانش‌آموختگان) درخصوص اهداف استراتژیک انجمن نیز از برنامه‌های آتی موردبحث قرارگرفته شده در این جلسه انجمن بود.

 

در این جلسه، ارائه گزارش کمیسیون ارزیابی و نقد در سه محور پیرامون صدور بیانیه‌هایی پیشنهادی (مانند نقد آئین‌نامه ارتقاء اساتید و نقد به جایگاه نازل آموزش در مقایسه با پژوهش و…) و انتقادی (مانند نقد خدشه به استقلال و آزادی آکادمیک استادان، نقد به انتصاب مسئولی برای دفتر تألیف و کتب درسی و…) و نقد علمی در راستای توسعه دانش انتقادی در رشته، جلسات جمع‌‌خوانی کتاب آموزش ستمدیدگان فریره و ارائه نشستی با محوریت فعالیت مرحوم بهلولی به عنوان معلم کنشگر و مصلح اجتماعی و نیز نشست نقد کتاب‌های پنجگانه مرحوم دکتر شریف به منظور بسط مطالعات نظری صاحب نظران ایرانی و… انجام شد.

گزارش کمیسیون بین‌الملل با تمرکز بر راه‌اندازی صفحه انگلیسی سایت انجمن به عنوان مهم‌ترین فعالیت انجام پذیرفته کمیسیون ارائه شد. برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های مجازی تخصصی و دعوت از استادان به‌نام خارجی برای این منظور و نیز برقراری ارتباط با استادان برنامه درسی کشورهای دیگر، همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری یک همایش بین‌المللی در بستر مجازی از دیگر فعالیت‌های در دست اقدام این کمیسیون است. برنامه‌ریزی برای ارتباط با مدیران ۵ نشریه تحت نظارت و حمایت انجمن به منظور معرفی چکیده انگلیسی مقالات هر شماره در صفحه انگلیسی و نیز بررسی سند برنامه درسی ملی کشورهای مختلف و اسناد بالادستی آن‌ها و دعوت از متخصصان طراحی و اجرای برنامه درسی در این کشورها در زمره برنامه‌های آتی این کمیسیون قرار دارد. در این جلسه، اعضای هیئت مدیره انجمن با ادامه فعالیت خانم دکتر نورآبادی به عنوان مسئول کمیسیون بین‌الملل موافقت کردند.