خلاصه دومین نشست علمی کمیسیون روابط بین الملل با حضور پروفسور تتسو کوراموتو

نشست ها

خلاصه دومین نشست علمی کمیسیون روابط بین­الملل

با حضور پروفسور تتسو کوراموتو از دانشگاه فرهنگ و هنر شیزوکا

با عنوان: کاوشی در ابتکارعمل سند جدید برنامه درسی ژاپن (۲۰۲۰)

 

جلسه با حضور سخنران کلیدی پروفسور تتسو کوراموتو، با مدیریت پروفسور محمود مهرمحمدی و نیز همراهی استادان و متخصصان برنامه درسی و نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی این رشته در ساعت ۱۳:۳۰ روز چهارشنبه بصورت مجازی آغاز شد.

ابتدا آقای دکتر مهرمحمدی صحبت­های مقدماتی جهت ورود به بحث اصلی را فراهم نموده و پروفسور کوراموتو به صحبت درباره نوآوری­های انجام شده در سند برنامه درسی جدید ژاپن پرداختند. ایشان به ۲ کلمه کلیدی در این سند یعنی: یادگیری فعال و مدیریت برنامه درسی و برنامه درسی مشارکتی با جامعه اشاره و توضیحات کاملی ارائه کردند. در ادامه به استانداردهای جدید برنامه درسی ملی ژاپن و مزایان آن و نیز مضامین مهم آموزشی این استانداردها در برنامه درسی ملی اشاره داشتند. مدیریت دانش با درس­پژوهی، از محورهای دیگر صحبت ایشان بود. در نهایت ایشان به شرح ملاحظاتی که در طراحی طرح­های درس باید در نظر گرفته شود، پرداختند.

در ادامه و در پایان هر بخش از سخنرانی ایشان، سؤالات حاضرین مطرح و جناب کوراموتو پاسخ دادند و نهایتا بعد از دو ساعت، آقای دکتر مهرمحمدی ضمن قدردانی از حضور و سخنرانی ارزشمند ایشان، جمع­بندی مطالب جلسه را انجام و سوالات حاضرین را پاسخ دادند. در آخر، رئیس کمیسیون، ضمن سپاسگزاری از پروفسور کوراموتو و جناب آقای دکترمهرمحمدی؛ از حاضرین در جلسه، برای شرکت در نشست­های آتی کمیسیون دعوت به عمل آوردند.