فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران موفق به کسب رتبه الف شد

اخبار فصلنامه مطالعات برنامه درسی

فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران موفق به کسب رتبه الف شد

بر اساس ارزیابی‌های سال ۱۴۰۱ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران موفق به کسب رتبه الف شد.

به گزارش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران؛ فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران در ارزیابی سالانه نشریات علمی کشور سال ۱۴۰۱ در شاخص «انتشار به موقع و ضوابط آیین‌نامه نشریات» موفق به کسب ۱۵۰ امتیاز، در شاخص «داشتن وبگاه استاندارد، زیرساخت‌ها و اطلاعات شناسنامه‌ای نشریه» ۱۵۵ امتیاز، در شاخص «رعایت آیین نگارش، ساختار و کیفیت مقالات» ۲۵۸ امتیاز، در شاخص «رعایت فرایند پذیرش مقالات و داوری تخصصی» ۸۰ امتیاز، در شاخص «وضعیت نشریه در نمایه‌های استنادی، تخصصی و اجتماعی» ۱۲۰ امتیاز و در شاخص «به کارگیری مقررات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای رعایت اخلاق علمی نشر و جلوگیری از بروز تخلفات علمی» ۹۰ امتیاز و در مجموع موفق به کسب ۸۵۳ امتیاز با رتبه الف شده است.

فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، اولین نشریه علمی پژوهشی حوزه برنامه‌ریزی درسی ایران است. این نشریه متعلق به انجمن مطالعات برنامه درسی ایران بوده و از زمستان سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. در این دوره ۱۸ ساله، ابتدا آقای دکتر محمود مهرمحمدی و بعد از ایشان آقای دکتر نعمت‌الله موسی‌پور و اکنون نیز آقای دکتر فرهاد سراجی سردبیری این فصلنامه را عهده‌دار می‌باشند.