گزارش دومین نشست «کاوشی در ابتکار عمل سند جدید برنامه درسی ژاپن (۲۰۲۰)»

اخبار نشست ها

گزارش دومین نشست «کاوشی در ابتکار عمل سند جدید برنامه درسی ژاپن (۲۰۲۰)»

دومین نشست «کاوشی در ابتکار عمل سند جدید برنامه درسی ژاپن (۲۰۲۰)» توسط کمیسیون روابط بین‌الملل انجمن مطالعات برنامه درسی ایران برگزار شد.

به گزارش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران؛ این جلسه با حضور سخنران کلیدی پروفسور تتسو کوراموتو از دانشگاه فرهنگ و هنر شیزوکا، با مدیریت پروفسور محمود مهرمحمدی و نیز همراهی استادان و متخصصان برنامه درسی و نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی این رشته ۷ دی ماه ۱۴۰۱ در ساعت ۱۳:۳۰ روز چهارشنبه به صورت مجازی آغاز شد.

ابتدا آقای دکتر مهرمحمدی صحبت­‌های مقدماتی جهت ورود به بحث اصلی را فراهم نموده و پروفسور کوراموتو به صحبت درباره نوآوری‌های انجام شده در سند برنامه درسی جدید ژاپن پرداختند. ایشان به ۲ کلمه کلیدی در این سند یعنی: یادگیری فعال و مدیریت برنامه درسی و برنامه درسی مشارکتی با جامعه اشاره و توضیحات کاملی ارائه کردند.

ایشان در ادامه به استانداردهای جدید برنامه درسی ملی ژاپن و مزایان آن و نیز مضامین مهم آموزشی این استانداردها در برنامه درسی ملی اشاره داشتند. مدیریت دانش با درس­‌پژوهی، از محورهای دیگر صحبت ایشان بود.در نهایت ایشان به شرح ملاحظاتی که در طراحی طرح­‌های درس باید در نظر گرفته شود، پرداختند.

در ادامه و در پایان هر بخش از سخنرانی ایشان، سؤالات حاضرین مطرح و جناب کوراموتو پاسخ دادند و نهایتا بعد از دو ساعت، آقای دکتر مهرمحمدی ضمن قدردانی از حضور و سخنرانی ارزشمند ایشان، جمع‌­بندی مطالب جلسه را انجام و سوالات حاضرین را پاسخ دادند. در آخر، رئیس کمیسیون، ضمن سپا‌س‌گزاری از پروفسور کوراموتو و جناب آقای دکترمهرمحمدی؛ از حاضرین در جلسه، برای شرکت در نشست­ های آتی کمیسیون دعوت به عمل آوردند.