گزارش نشست «گروه‌های مطالعاتی علایق ویژه: انتظارات و برنامه‌ها» 

اخبار نشست ها

گزارش نشست «گروه‌های مطالعاتی علایق ویژه: انتظارات و برنامه‌ها»

 

نشست «گروه‌های مطالعاتی علایق ویژه: انتظارات و برنامه‌ها» ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱ تشکیل شد.

به گزارش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران؛ این نشست با حضور آقای دکتر کرمی رئیس انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، آقای دکتر مهرمحمدی عضو اصلی هیئت مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، دکتر علی عسگری مدیرگروه‌های مطالعاتی علایق ویژه انجمن، خانم دکتر رحیمی مدیرگروه برنامه درسی ریاضیات و علوم، آقای دکتر علی نوری مدیرگروه مطالعات عصب‌شناسی تربیتی، آقای دکتر مرتضی ملیجی مدیرگروه برنامه درسی تربیت بدنی، آقای دکتر فیروز نوری مدیرگروه برنامه درسی و صنعت، آقای دکتر کریمی مدیرگروه برنامه درسی، تربیت اقتصادی و شغلی و آقای دکتر حسنعلی گرمابی مدیرگروه برنامه درسی هنر برگزار شد.

در این نشست آقای دکتر کرمی بر اجرایی شدن سه هدف راهبردی، مرجعیت علمی، پاسخگویی اجتماعی و کنشگری در اشتغال دانش‌آموختگان از طریق فعالیت سیگ ها، معرفی گروه‌ها به صورت مصاحبه توسط روابط عمومی و معرفی شوراها و عضویت از این طریق و همچنین اطلاع‌رسانی برنامه‌ها توسط ارتباط مستقیم مسئول روابط عمومی گروپ‌ها با خانم دکتر زرقانی تاکید کرد.

در ادامه دکتر مهرمحمدی بر چاره‌اندیشی برای توسعه و اعتلای گروه‌های مطالعاتی ویژه انجمن تاکید کرد و شریف‌ترین و عزیزترین رکن انجمن را گروپ‌ها دانست که نماد به رسمیت شناختن‌های مختلف در بستر رشته مطالعات برنامه درسی می‌باشند؛ چرا که در عین وحدت هم در آن می‌باشد.

در ادامه خانم دکتر رحیمی از اجرای اولین همایش تولید محتوای الکترونیکی علوم ریاضی دبستان و پیش‌دبستانی در ۱۰ شهریورماه به شکل مجازی، متشکل از ۸۰ مقاله و ۳۰۰ ویدئو که می‌تواند برای سازمان پژوهش هم مفید باشد و همچنین آموزش معلمان جدای انجمن علمی، در دانشگاه علامه طباطبایی به شکل مجازی که ۲۲۰۰۰ معلم ثبت‌نام کردند و حدود ۳۰۰ نفر در آزمون پایانی شرکت کردند، خبر داد.

وی در خصوص اجرای مدرسه تابستانی در مسیر آموزش ادامه داد:  حدود ۸۵۰ معلم به طور رسمی ثبت‌نام کردند و ۱۵۰ ساعت آموزش ضمن خدمت در بیش از ۳۰ روز تا اوایل شهریورماه در دروس ریاضی، هنر، دینی و فارسی انجام می‌شود که به تاثیرگذاری بعد کنش‌گری انجمن در مسیر آموزش روی معلمان اشاره دارد.

دکتر رحیمی ضمن تشکر از کمک‌های انجمن به جهت سرعت عمل در پاسخگویی درخواست‌ها، درخواست‌هایی شامل استفاده رسمی از اعتبار انجمن به غیر از حمایت اسمی و درخواست اطلاع‌رسانی گروه علوم ریاضی در سایت و گرو‌ه‌های تلگرامی را مطرح کرد. جناب آقای دکتر علی عسگری رئیس کمیسیون گروه‌های با علایق ویژه نیز درخواست معرفی اعضای شورای آموزش ریاضی و اینکه مسئول روابط عمومی گروه ریاضی اطلاعات را در اختیار خانم دکتر زرقانی قرار دهند را داشتند.

در ادامه آقای دکتر علی نوری، مدیرگروه مطالعات عصب‌شناسی تربیتی با بیان اینکه شروع فعالیت‌شان از سال ۹۱ با معرفی فیلم و کتاب و مقاله‌های مفید در زمینه‌های مختلف بوده است، درخواست‌هایی شامل معرفی گروپ‌ها و برنامه‌های آن‌ها، درخواست اطلاع‌رسانی در کانال انجمن، درخواست گزارش‌دهی و نظارت و کنترل گروپ‌ها و ارتباط میان گروپ‌ها، درخواست جدی بودن و باهوش بودن شخصی که مسئولیت پیگیری گروپ‌ها را دارد، درخواست گزارش ماهانه گروپ‌ها که گزارش‌های سالیانه ملموس‌تر دیده شود، درخواست حرفه‌ای شدن گروه مشاوره اما غیردولتی بودن و دعوت از اساتید برای مشاوره و درخواست اجرای کارهای مشترک گروپ‌ها باهم مانند همایش‌های مشترک را مطرح کرد. همچنین جناب آقای دکتر علی عسگری همکاری بین گروپ‌ها که قبلا هم بوده را پیشنهاد کرد.

در ادامه آقای دکتر ملیجی بر حفظ جایگاه انجمن و بیانیه دادن و داشتن مخاطبین بیشتر تاکید نمودند و در ادامه جناب آقای دکتر علی عسگری اعطای گواهی حضور به همکاران را پیشنهاد دادند. همچنین آقای دکتر فیروز نوری درخواست برگزاری جلسات در بازه‌های کوتاه‌مدت جهت شناسایی زودتر کمک‌های لازم را داشتند.

در ادامه آقای دکتر کریمی بر اجرای ساختار تشکیلاتی بیرون از آموزش و پرورش و عرضه خدمت به مدارس طبق فرمایش دکتر سرکارانی و زمینه کارورزی رشته برنامه درسی اشاره کردند و درخواست فعال شدن گروپ کتابخانه‌های آموزشگاهی جهت کار گروهی بهتر و فعال شدن کتابخانه ملی و کتابخانه مدارس را داشت. همچنین جناب آقای دکتر علی‌عسگری پیشنهاد ارائه پروپوزال برای تشکیل گروپ را مطرح کرد.

در ادامه آقای دکتر حسنعلی گرمابی درخواست چارت انجمن به صورت تصویری در سایت و درخواست عضویت دانشجویان فعال در گروپ‌ها درانجمن را مطرح و دکتر علی عسگری بر امکان عضویت هر فردی در گروپ‌ها و به تدریج مستقل شدن آن‌ها تاکید کرد.