کنفرانس سالانه انجمن مطالعات طولی، بمبرگ، آلمان

کارگاه ها و دوره های آموزشی

با سلام خدمت اعضای محترمانجمن مطالعات برنامه درسی ایران 

به اطلاع دوستانی که در حال انجام پژوهش طولی (longitudinal research) در حوزه آموزش و یادگیری هستند یا علاقه مند به آشنایی با این گونه پژوهش­های نادر (خصوصاً در کشور ما) هستند، می رساند، کنفرانس ٢٠١۶ انجمن بین المللی مطالعات طولی امسال در دانشگاه بمبرگ آلمان برگزار می گردد که برخلاف سال های گذشته که بیشتر در بریتانیا بود و مشکل ویزا مانع حضور علاقه مندان می شد، فرصت مناسبی برای ورود پژوهشگران تعلیم و تربیتی ایران در این حوزه پژوهشی است. بنده به عنوان نماینده انجمن بین المللی مطالعات طولی در ایران و همچنین بواسطه حضورم در دانشگاه بمبرگ هرگونه حمایت لازم را می نمایم چون معتقدم بسیاری از پرسش های پژوهشی حوزه تعلیم و تربیت را نمی توان با پژوهش های مقطعی پاسخ داد چرا که ماهیت انسان و تربیت ماهیتی بلندمدت و منعطف است. دانشگاه بمبرگ اجرا کننده تقریباً بزرگترین مطالعه طولی اروپا با عنوان NEPS است که علاقه مندان با گوگل کردن می توانند درباره این مطالعه بیشتر بدانند (National educational panel study).  

بنده از دو مطالعه طولی در ایران باخبرم که در اوایل راه هستند ( "کودکی در ایران "و "مطالعه طولی دانش آموزان جهشی") و امیدوارم  جامعه کوتاه مدت، امکان انجام پژوهش بلندمدت را بدهد اما اگر اعضای محترم از پژوهش های دیگری مطلعند، ممنون میشوم اطلاع دهند.

SLLS Conferences

۲۰۱۶ Conference

'Education and the Life Course:

Determinants and Consequences of Unequal Educational Opportunities'

 

The Society's annual conference will take place in Bamberg, Germany, between 5 – 8 October 2016

(all day pre-conference workshop on 5th October, with the main conference beginning on 6th at approx. 9:00 hrs and running until approx. 17:00 hrs on the 8th October).

سایت کنفرانس

http://www.slls.org.uk/

 با احترام- دکتر ابراهیم طلایی- مسئول گروپ روش شناسی پژوهش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران