روند برگزاری جشنواره مرحوم دکتر علی شریعتمداری

جشنواره‌ها

گزارش آقای دکتر محسن آیتی، دبیر سومین دوره جشنواره رساله‌های برتر دکتری رشته مطالعات برنامه درسی از روند برگزاری جشنواره مرحوم دکتر علی شریعتمداری

برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره مرحوم دکتر شریعتمداری در سال ۱۴۰۲، فراخوان دریافت آثار صادر و تا دهم آبان ماه مهلت داده شد. با توجه به درخواست گروه‌های آموزشی و برخی از متقاضیان؛ مهلت ارسال آثار تا ۲۰ آبان تمدید شد و در نهایت ۳۶ اثر توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد.

پس از دریافت آثار، مراحل داوری آثار شروع شد. بدین منظور، ۱۲ نفر از اساتید برجسته رشته مطالعات برنامه درسی از دانشگاه‌های مختلف سطح کشور بر اساس آیین‌نامه مصوب انتخاب شدند و فهرست داوران به تأیید هیأت مدیره انجمن رسید.

فرایند داوری مرحله اول با یاری خداوند به انجام رسیده و ۱۵ اثر که حداقل امتیازات لازم را برای راه یافتن به دور دوم داوری داشته‌اند انتخاب شده و برای انجام مرحله دوم داوری برای داوران ارسال شده است. بعد از دریافت امتیازات این مرحله، ۶ اثر (در صورت کسب حداقل امتیازات لازم) به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

قابل ذکر است که مرحله سوم داوری توسط ۴ نفر از اساتید که به تأیید هیأت مدیره انجمن می رسد، با حضور مشارکت کنندگان انجام خواهد شد.

با توجه به تأکید هیأت مدیره محترم انجمن بر دقت هر چه تمام‌تر در داوری، مقرر شد وقت لازم و کافی برای داوری در نظر گرفته شود؛ از این رو برگزاری جلسه نهایی با تأخیر روبرو شده است که به محض تکمیل داوری‌های مرحله دوم؛ تاریخ دقیق در هیأت مدیره تعیین و به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

امید است دوره سوم جشنواره با شکوه هر چه بیشتر به یاری حق تعالی برگزار شود و منشأ خیر و جوشش علمی در این رشته باشد.