Form of Curriculum Inquiry
شرح :
این کتاب برای دانشجویان رشته برنامهریزی درسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان منبع اصلی درس «روشهای تحقیق در علوم تربیتی» به ارزش ٣ واحد تدوین شده است.
|
||
فهرست : گفتار مقدماتی: فهم پژوهش برنامه درسی؛ ادموند سی. شورت/ ترجمه دکتر محمود مهرمحمدی فصل اول: پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی؛ جرالد آر. کومبز و لو روی بی. دنیلز/ ترجمه دکتر خسرو باقری فصل دوم: کاوشگری فلسفی: نقد توسّعی؛ نلسون ال. هاگرسون/ ترجمه دکتر محمدجعفر پاکسرشت فصل سوم: پژوهش فلسفی: جُستار نظرپردازانه؛ ویلیام اچ. شوبرت / ترجمه دکتر نادر سلسبیلی فصل چهارم: پژوهش تاریخی: روایت داستانهای واقعی؛ اُ. ال. دیویس، جونیور/ ترجمه دکتر اقبال قاسمی پویا فصل پنجم: کاوش علمی: تبیینها و حدود؛ آرتور دبیلو. فوشی/ ترجمه دکتر علیرضا کیامنش و دکتر محمود مهرمحمدی فصل ششم: پژوهش قوم نگارانه: درک فرهنگ و تجربه؛ والری، جی.جینسیک/ ترجمه دکتر محمدصادق فربد فصل هفتم: پژوهش روایی: تجربههای داستانشده؛ اف. مایکل کانلی و دی. جین کلندینین/ ترجمه دکتر هوشنگ رهنما فصل هشتم: پژوهش زیباشناسانه: نقد هنر؛ الیزابت وَلَنس/ ترجمه دکتر محمود مهرمحمدی فصل نهم: پژوهش پدیدارشناختی: ادراکات زیست ـ جهانی؛ جرج ویلیس/ ترجمه دکتر بختیار شعبانی ورکی فصل دهم: پژوهش هرمنوتیک: تصور هرمنوتیک و متن تربیتی؛ دیوید جی. اسمیت/ ترجمه دکتر عباس منوچهری فصل یازدهم: پژوهش نظریهای: مؤلفهها و ساختار؛ ریچارد دبلیو.گرو و ادموند سی. شورت/ ترجمه دکتر محمد عطاران فصل دوازدهم: پژوهش هنجاری: ابعاد و دیدگاهها؛ لوئیز ام. برمن/ ترجمه دکتر کوروش فتحی واجارگاه فصل سیزدهم: پژوهش انتقادی: پارادایمی در خدمت جنبش اجتماعی یا عمل رهاییبخش …؛ کنیث اِی. سیراتنیک/ ترجمه دکتر محمدجعفر جوادی فصل چهاردهم: پژوهش ارزشیابی: سنجش موقعیتی؛ جین ای. کینگ/ ترجمه دکتر داود حسینینسب فصل پانزدهم: پژوهش تلفیقی: سنتزپژوهی؛ کالین جی. مارش/ ترجمه دکتر فریده مشایخ و دکتر لطفعلی عابدی فصل شانزدهم: پژوهش معطوف به عمل فکورانه: هنرهای برنامهریزی؛ آیلین هریس/ ترجمه دکتر محمود مهرمحمدی و دکتر لطفعلی عابدی فصل هفدهم: پژوهش در عمل (کنشپژوهی): اقدام مبتنی بر مطالعه؛ جیم مککرنان/ ترجمه دکتر اقبال قاسمی پویا فصل هجدهم: کلام آخر: تأملات پایانی؛ ادموند س. شورت/ ترجمه دکتر محمود مهرمحمدی |
برنامه درسی : نظرگاهها، رویکردها و چشم اندازها (ویراست دوم)
شرح :
این کتاب برای دانشجویان رشته علوم تربیتی (برنامهریزی درسی) در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان منبع اصلی درس «نظریههای برنامهریزی درسی» به ارزش ٢ واحد تدوین شده است.
|
||
فهرست : بخش اول: تعریف و حدود و ثغور برنامه درسی بخش دوم: تاریخ برنامه درسی بخش سوم: نظریه در برنامه درسی بخش چهارم: رویکردها (دیدگاهها)ی اساسی برنامه درسی بخش پنجم: طراحی برنامه درسی بخش ششم: فرایند (نظام) برنامهریزی درسی بخش هفتم: تغییر، بهبود و اجرای برنامه درسی بخش هشتم: ارزشیابی و پژوهش در قلمرو برنامه درسی بخش نهم: چند دستاورد مفهومی و مبحث تازه |