نکوداشت دکتر علیرضا کیامنش با استقبال بی‌نظیر اندیشمندان و دانشجویان برگزار شد

کارگاه ها و دوره های آموزشی
در هفته معلم و به مناسبت گرامیداشت مقام معلم مراسم نکوداشت دکتر علیرضا کیامنش از ساعت ۱۶ تا ۱۹ روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه تربیت معلم و با مشارکت فرهنگسرای ابن‌سینا و انجمن مطالعات برنامه درسی ایران برگزار شد و با استقبلا ل کم‌نظیر اساتید برجسته علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تربیت معلم، تربیت مدرس، شهید رجائی، شهید بهشتی، الزهراء، تهران از جمله دکتر شریعتمداری، دکتر نجفی، دکتر سیف، دکتر میرلوحی، دکتر دلاور، دکتر مهرمحمدی، دکتر بهرنگی، دکتر فرزاد، … دانشجویان و دوستادارن دکتر کیامنش رو‌به رو شد.
علیرضا کیامنش سال ۱۳۲۳ در شهر اندیمشک متولد شد. در پایان دهه ۴۰ مدرک کارشناسی ارشد خود را در مشاوره و راهنمایی از دانشسرای عالی تهران دریافت کردو در بهمن ۱۳۵۴ با بورس دانشسرای عالی تهران برای اخذ مدرک دکترای مشاوره عازم آمریکا- دانشگاه کالیفرنیا در لوس‌آنجلس (UCLA) شد.وی پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد و همچنین دکترا، به ایران بازگشت.
وی با بازگشایی دوره‌های علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور در تیرماه ۱۳۶۳، به دانشگاه تربیت معلم منتقل شد و در همان آغاز، برنامه‌ کارورزی دانشجویان دبیری را طرح‌ریزی کرد. وی در مدت ۲۴سال تدریس ۴۸ مقاله در نشریات علمی پژوهشی داخلی و یا کنفرانس‌های و همایش‌های داخلی و ۱۴ مقاله در نشریات و کنفرانس‌های بین‌المللی ارائه کرد. 
کیامنش در کنار فعالیت‌های آموزشی، تاکنون ۴ کتاب تألیفی و ۱۶ کتاب ترجمه شده به‌چاپ رساند. از آثار کیامنش یک کتاب به‌عنوان بهترین کتاب سال جمهوری اسلامی (۱۳۶۷)، یک کتاب به‌عنوان کتاب تقدیری وزارت علوم و آموزش عالی (۱۳۷۳) و یک کتاب نیز به‌عنوان اثر برگزیده جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده‌ است. 
از جمله مسئولیت‌های کیامنش می‌توان به این موارد اشاره کرد: مسئولیت گروه‌های آموزشی تکنولوژی آموزشی و مشاوره در دانشگاه تربیت معلم، مدیریت موسسه تحقیقات تربیتی و ریاست دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم، سرپرست مرکز تحقیقات آموزشی، دبیر شورای تحقیقات آموزش و پرورش، مدیر پروژه آموزش جمعیت، مدیر مطالعات بین‌المللی تیمز، مدیر پروژه سنجش صلاحیت‌های پایه دانش‌آموزان پنجم ابتدایی کشور، مدیر پروژه ارزشیابی جامع از نظام جدید آموزش متوسطه و بالاخره مشاور تحقیقاتی وزیر آموزش و پرورش.