صورتجلسه مرداد ماه هیئت مدیره

کارگاه ها و دوره های آموزشی
نهمین جلسه هیئت مدیره انجمن
 چهارشنبه ۵/۵/۹۰ ساعت ۱۵ الی ۱۷
 
اعضای حاضر: دکتر مهر محمدی، دکتر علی عسگری، آقای یزدانی، دکتر افتخارزاده، دکتر جوادی پور، دکتر امانی طهرانی، آقای قاسمی، دکتر حاتمی، دکتر آرمند، دکتر صدری، آقای ابراهیمی، دکتر صمدی، دکتر مهربان، خانم زرنانی
غایبین: دکتر ایزدی، دکتر گویا، دکتر موسی‌پور، دکتر عصاره، دکتر آقازاده، دکتر عطاران، دکتر فتحی، دکتر نوروززاده، دکترکرامتی، دکتر عارفی، مهندس زرافشان
مباحث مطروحه و مصوبات
۱٫ آقای دکتر مهر محمدی گزارشی از همایش بین المللی کیش ارائه نمودند و بیان داشتند با تلاش مناسب بین بخش های مختلف و همکاری سازمان های همکار، همایش به طور مطلوب برگزار شد. آمار شرکت کنندگان همایش در مجموع خوب بود، اما کیفیت شرکت کنندگان و انگیزه آنها بسیار بالا بود. متاسفانه آن نشست با نمایندگان ۱۵ کشور برگزار نشد که در نامه به وزیر به دنبال احیاء آن و راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش بین المللی آموزش علوم و فناوری در جهان اسلام هستیم.
۲٫ خانم دکتر مهربان همایش مذکور را با دارا بودن نقاط قوت و ضعف در مجموع خوب ارزیابی کردند اما در برخی از زمینه ها مانند مدیریت نشست های علمی و هماهنگی اعضای میزگردها، مجری همایش و … ضعف هایی مشاهده شد که ان شاء الله در همایش های بعدی رفع خواهد شد.
۳٫ آقای دکتر افتخار زاده از همکاری انجمن، کمیته علمی، آیسسکو، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش تشکر کردند و اعلام نمودند که در مجموع کار انجام شده در بخش های مختلف همایش از قبیل نشست ها، کارگاه های آموزشی، تنوع مطالب ارائه شده در نهایت خوب برگزار شده. هدف اصلی برگزاری این همایش افزایش دامنه همکاری بین حوزه های مختلف بودکه این موضوع تحقق پیدا نمود، اگر چه مشکلاتی نیز وجود داشت اما برگزاری آن در منطقه کیش و پوشش وسیع آن مناسب بوده است. مدیریت نشست ها و میزگردها می توانست جامع تر باشد.
۴٫ آقای دکتر صدری نیز از همایش بین المللی کیش به عنوان همایش با سطح مناسب و با کیفیت ارزیابی کرد اما در عمل مشکلاتی نیز در نشست های علمی دیده می شد. در این نشست ها افرادی که به عنوان مدیر میزگرد انتخاب شده بودند نتوانستند وظایف خود را به درستی انجام دهند. همچنین سخنرانان کلیدی همایش نیز نتوانسته اند در بحث های ارائه شده نتایج کاربردی ارائه نمایند. جامع نگری آموزش علوم در همایش به حدی بود که به همه زوایا و ابعاد پرداخته شد که می تواند جز نقاط قوت این همایش محسوب شود. تعداد پانل ها و نشست های علمی باید قدری کاهش پیدا می کرد. افرادی که در این نشست ها دعوت شدند سابقه خوبی در اجرای طرح های پژوهشی در آموزش علوم داشتند.
۵٫ آقای دکتر امانی طهرانی برگزاری همایش بین المللی آموزش علوم را نشانه ای از ظرفیت علمی مناسب در این زمینه دانستند و حجم مقالات را بسیار بالا توصیف کردند. طیف شرکت کنندگان به حدی بود که با انگیزه کافی از آموزش و پرورش حضور داشتند.
ضمناً در این جلسه آقای دکتر علی عسگری ریاست انجمن از اعضای کمیته اجرایی و علمی همایش بین المللی آموزش علوم و فنون در جهان اسلام با اهداء لوح وتندیس تشکر و قدردانی نمودند..
۶٫ در مورد همایش بین المللی انجمن در اصفهان بحث و بررسی شد و با توجه به عدم حضور آقای دکتر فتحی به عنوان دبیر علمی همایش به زمان دیگری موکول شد اما پیشنهادهایی توسط اعضاء مطرح گردید. از جمله نکات مورد توجه، پیشنهاد آقای دکتر صدری مبنی بر تفاهم و همکار ی با وزارت علوم برای برگزاری همایش بین المللی بود. ضمناً مقرر گردید جلسات کمیته علمی همایش در تهران برگزار گردد و این موضوع در تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان پیش بینی گردد.
در نهایت مقرر گردید که در همایش بین المللی دوم، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان به عنوان مجری باشد اما از بخش های علمی و آموزش عالی کشور در شوراهای سیاست گذاری و کمیته علمی استفاده شود. در این رابطه ریاست انجمن هماهنگی لازم را با وزارت علوم ( آقایان دکتر نادری منش و دکتر قربانی) انجام خواهند داد.
۷٫ درخواست دانشگاه بیرجند برای فصلنامه مشترک با انجمن در جلسه قرائت گردید. عنوان پیشنهادی مجله دانشگاه بیرجند برنامه درسی و آموزش است. در جلسه هیئت مدیره انجمن با درخواست دانشگاه بیرجند موافقت اصولی نمود و قرار شد پیشنهادهای هیئت مدیره در مورد هیئت تحریریه فصلنامه توسط انجمن اعلام گردد.
۸٫ گزارش جدول نشست های علمی انجمن توسط رئیس کمیسیون آموزش در جلسه ارائه گردید با توجه به موضوعات ارائه شده در جلسه قبلی و نظرات اعضای هیئت مدیره اصلاحات صورت گرفت. ضمناً مقرر گردید برنامه سال آینده تهیه و به تایید هیئت مدیره برسد و پیشنهاد مطرح شده توسط آقای دکتر صدری در کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گیرد.
۹٫ در مورد کمیسیون نشر، اعضای جدید توسط آقای دکتر آرمند معرفی گردید که در جلسه بحث و بررسی شد. آقایان دکتر سراجی، دکتر نوروز زاده، دکتر آرمند و دکتر موسی پور به عنوان اعضای اصلی مشخص شدند و مقرر گردید از برخی افراد به عنوان مهمان در جلسات دعوت به عمل آید
جلسه در ساعت ۱۷ با صلوات حاضرین پایان یافت