صورتجلسه دومین جلسه هیئت مدیره در سال ۱۳۹۱

کارگاه ها و دوره های آموزشی

جلسه شماره ۲

صورتجلسه هیئت مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی

مورخ:  2 اردیبهشت ماه ۱۳۹۱

ساعت: ۱۶ الی ۱۸

حاضران: جناب آقایان دکتر ملکی، دکتر مهرمحمدی، دکتر عصاره، دکتر خسروی، دکتر جوادی‌پور، یزدانی و خانم دکتر صمدی

غایبین: دکتر قاسم‌پور، دکتر موسی‌پور، دکتر تاجیک اسماعیلی

قبل از دستور:

–          دکتر ملکی گزارشی از شرکت در جلسه هم‌اندیشی انجمن‌های علوم انسانی در خانه اندیشمندان ارائه کردند و ضرورت رسیدگی و به روز رسانی سایت انجمن را متذکر شدند.

دکتر ملکی: سایت نیازمند یک متولی است. یک نفر از اعضا هیئت مدیره به عنوان مدیریت محتوای سایت انتخاب شود و از این جهت سایت را تغذیه کند. مطابق نظر هیات مدیره مقرر گردید آقای جواد یزدانی مدیریت محتوایی سایت را به عهده بگیرند و با همکاری سایر همکاران از جمله آقای دکتر علیرضا صادقی، کیفیت سایت را بهبود بخشند.

 دستور جلسه ۱) ادامه بررسی برنامه راهبردی

آقای یزدانی ویرایش دهم برنامه راهبردی را در این جلسه ارائه دادند. اعضا حاضر در جلسه نسخه جدید را با نسخه قبلی مقایسه و مرور کردند و نظرات خود را اعلام کردند.

دکتر ملکی: از آقای یزدانی تقاضا دارم براساس نگاه تحلیلی، تعداد راهبردها را کاهش دهند و به کلیت هر یک از آنها بیفزایند.

هر یک از اعضا نیز نظرات خود را بیان داشتند و در پایان مقرر گردید: آقای یزدانی راهبردها را در جدول ماتریسی ارائه نمایند.

–         دستور جلسه ۲) تصمیم‌گیری درخصوص مسئولین کمیسیون‌ها

دکتر ملکی: با تغییر ساختار انجمن و نام کمیسیون ها به دو چیز توجه بیشتری شد. یکی این که به اساسنامه انجمن توجه بیشتری به عمل آمد و دوم این که ظرفیت کار و فعالیت هر یک از کمیسیون ها افزایش پیدا کرد. لذا از دوستان هیات مدیره تقاضا دارم با قبول مسئولیت کمیسیون ها تحقق عملی انتظارات را ممکن سازند.

دکتر مهرمحمدی: از افرادی که اعلام آمادگی برای همکاری در انجمن و هیئت مدیره کرده ‌بودند درخصوص عضویت در کمیسیون‌ها استفاده شود.

جمع‌بندی و مصوب:

ردیف

عنوان کمیسیون

مسئول کمیسیون

۱

کمیسیون روابط بین‌الملل

دکتر محمود مهرمحمدی

۲

کمیسیون پژوهش

دکتر علی اکبر خسروی

۳

کمیسیون ارزشیابی و نقد

دکتر علیرضا عصاره

۴

کمیسیون توسعه انجمن

دکتر محمدعلی میرزابیگی

۵

کمیسیون ترویج علم

دکتر رضوان حکیم زاده

۶

گروه‌های مطالعاتی

دکتر محمود مهرمحمدی

۷

مدیریت سایت انجمن

جواد یزدانی

 

مقرر شد این انتصاب ها به طور رسمی به مسئولین کمیسیون‌ها ابلاغ ‌شود و تا دو هفته آینده مسئولین کمیسیون‌ها موظف شدند که اعضای کمیسیون، شرح وظایف و برنامه پیشنهادی سال ۹۱ را برای تصویب به هیئت مدیره ارسال نمایند.

–         دستور جلسه ۳) تصمیم‌گیری درخصوص همایش یازدهم   

دکتر ملکی: همانطور که می‌دانید ویترین انجمن برگزاری یک همایش سالانه است. متأسفانه برنامه‌ریزی و اجرای همایش یازدهم عقب مانده و شتاب بیشتری می‌طلبد. هرچند پیگیری های زیادی از طرف برادر محترم جناب آقای دکتر موسی‌پور به عمل آمده ولی با انصراف ایشان، کارها کند شده و باید به سرعت پیگیری‌ها بیفزاییم. بررسی که اینجانب به عمل آوردم، انجمن‌های علمی برای مشارکت در این کار خیلی مایل نیستند زیرا هرکدام تمایل دارند همایش مستقلی را برگزار کنند. بهتر است همان رویه قبلی در برگزاری همایش‌ها را دنبال کنیم و با همکاری یکی از دانشگاه‌ها همایش را برگزار نماییم.

دکتر عصاره: من هم با این پیشنهاد که روال قبل را دنبال کنیم موافق هستم. این سنت را تغییر ندهیم.

دکتر مهرمحمدی: سوژه همایش یازدهم اختصاصاتی دارد که قرار شد کار بر این منوال دنبال شود. یک سوژه آکادمیک اما با بار سیاسی و حساس است. برای فارغ شدن از هرگونه محدودیت و ملاحظات غیرعلمی و غیر آکادمیک که بتوانیم بحث‌هایمان را مطرح کنیم نباید متکی به منبع دولتی باشیم. ما برای همایش یازدهم نیازمند این هستیم که به اصحاب علوم انسانی سفارش مقاله دهیم. من پیشنهاد می‌کنم با توجه به محدودیت‌ها و مشغله‌ زیاد دکتر موسی‌پور، یک بار دیگر از ایشان بخواهیم که کار نیمه تمام را نباید زمین بگذارند و مسئولیت دبیرعلمی همایش را همچنان برعهده بگیرند. چنانچه نپذیرفتند به دنبال شخص دیگری برای دبیر علمی باشیم.

دکتر ملکی: من پیشنهاد می‌کنم چنانچه دکتر موسی‌پور قبول نکردند جنابعالی به عنوان دبیر علمی همایش معرفی شوید.

دکتر مهرمحمدی: به نظر من بهتر است بار انجمن به طور متوازن‌‌تر بین اعضا تقسیم شود. اگر بار بر عهده چند نفر خاص باشد واقعا هویت انجمن بی معنی است. افراد باید از عهده کاری که بردوششان است برآیند و کار را به سرانجام رسانند. پیشنهاد می‌کنم این بار بر عهده فرد دیگری گذاشته شود. جنابعالی به عنوان رئیس انجمن و با توجه به پیشینه و زمینه‌ای که در خصوص موضوع همایش دارید به عنوان دبیر علمی معرفی شوید. با پذیرش این پیشنهاد توسط هیات مدیره، دکتر ملکی به عنوان دبیر علمی همایش انتخاب شدند.

–         گزارش دکترمهرمحمدی درخصوص روند کار دومین همایش بین‌المللی

دکتر مهرمحمدی: همانطور که در جلسه قبل تصمیم‌گیری شد، قرار شد کار با وزارت علوم درخصوص برگزاری مشترک همایش بین‌المللی به اتمام برسد و به آنها اطلاع داده شود. با تلاش‌‌های فراوان دکتر نادری‌منش را مطلع کردم و به ایشان گفتم شرط انجمن این است که تدارک پشتوانه علمی به انجمن داده شود در این صورت حاضر به برگزاری همایش است. دبیر علمی همایش توسط هیئت مدیره انجمن انتخاب شود. دکتر نادری ‌منش هم موضع ما را قبول کردند و قرار شد ایشان با دکتر قدیمی صحبت کنند و نتیجه را به ما اعلام نمایند. پیش‌بینی می‌شود همایش دوم بین‌الملل در سال ۹۲ برگزار شود. یک همایش بین‌المللی در سال کار جدی دارد. همچنین در این خصوص با دکتر فروغی دانشگاه خوراسگان هم صحبت کردم و ایشان همچنان با مشارکت در برگزاری همایش پابرجا هستند بنابراین از هر دو جهت کار دنبال می‌شود.