صورتجلسه هیئت مدیره ۱۸ بهمن ماه ۹۱

کارگاه ها و دوره های آموزشی

صورتجلسه هیئت مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران

چهارشنبه ۱۸/۱۱/۹۱

محل برگزاری: دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس

حاضران در جلسه: جناب آقایان: دکتر مهرمحمدی، دکتر عصاره، دکتر موسی‌پور، دکتر جوادی پور، دکتر علی عسگری، دکتر امانی، دکتر احمدی، دکتر قاسم‌پور، دکتر میرزابیگی، دکتر سبحانی، دکتر عبدالله میرزایی، دکتر پوشنه، دکتر طلایی، دکتر صادقی مهندس زرافشان و حسینی

سرکار خانم‌ها: دکتر صمدی و دکتر نیکنام

غایبین: جناب آقایان دکتر خسروی، دکتر تاجیک اسماعیلی، دکتر فتحی، یزدانی و سرکار خانم دکتر حکیم زاده و دهباشی

دستور جلسه:

۱٫       نهایی  کردن عنوان همایش دوازدهم انجمن مطالعات ودبیر وحمایت کنندگان واعضای  کمیته  علمی همایش انجمن توسط دکتر موسی پور

۲٫       ارائه گزارش گروپ روش شناسی پژوهش توسط دکتر طلایی مسئول گروپ

۳٫       ارائه گزارش کمیسیونهای  پژوهش، نقد و ارزشیابی، توسعه انجمن،  روابط بین الملل و تعیین تکلیف کمیسیون ترویج علم (خانم حکیم زاده)

۴٫        ارائه گزارش نشریه فصلنامه مطالعات آموزش عالی (دکتر فتحی)، گزارش وضعیت اداری نشریات (خانم دهباشی) و دانشنامه برنامه درسی (آقای دکتر مهر محمدی)

۵٫        ارائه گزارش وضعییت مالی – اداری پرداخت مالیاتها و بستن دفاتر و مطالبات مالی انجمن از افراد و سازمانهای  حقیقی و حقوقی و پروژه های جاری و تحت انعقاد انجمن توسط خانم دکترصمدی با همکاری آقای دکتر علی عسکری

۶٫        ارائه گزارش پیگیری مصوبات انجمن در سال گذشته وتعیین مصوبات باقیمانده و پیگیری انجام آنها توسط دکتر خسروی و پیگیری برنامه‌های رنکینگ انجمن توسط آقای دکتر موسی پور

۷٫        نهایی نمودن پروژه سایت انجمن و عقد قرارداد توسط جناب آقای یزدانی

 

دکتر عصاره: با سلام و تشکر از حضور اساتید ارجمند، در جلسه امروز موارد زیادی در دستور کار است که اولین دستور جلسه درخصوص موضوع همایش دوازدهم می‌باشد و امیدواریم بتوانیم به نتیجه نهایی برسیم. نظرات اساتید از طریق ایمیل خدمت دکتر موسی‌پور ارسال شده و ایشان هم قبول زحمت کردند و با توجه به نظرات در یک چهارچوب فهرست بندی و جمع‌بندی  شده است.

دکتر موسی‌پور براساس نظرات جمع‌بندی شده توضیحاتی را ارائه دادند  و  آن را به دو عنوان کلی تقسیم کردند:

۱٫       تغییرات برنامه درسی در نظام آموزشی ایران: مبانی، اقدامات، دستاوردها و پیامدها

۲٫       تغییرات برنامه درسی در نظام آموزش مدرسه‌ای ایران: مبانی، اقدامات، دستاوردها و پیامدها

براساس پیشنهادات و پوشش دادن همایش به تمام مقاطع مصوب شد همایش دوازدهم با عنوان:

"برنامه‌های درسی دوره‌های تحصیلی قبل از دانشگاه"

در اواخر سال ۹۲ برگزار شود.

درخصوص محل برگزاری همایش مصوب شد:

با توجه به آمادگی‌های دانشگاه اصفهان، بیرجند، همدان، علامه طباطبایی و … انجمن از طریق یک نامه درخواست خود را به رئیس دانشکده اعلام کند و تمام شرط و شروط انجمن در نامه مشخص شود و با توجه به پذیرفتن دانشگاه دبیر علمی و اعضا کمیته علمی انتخاب شوند.

در این جلسه مصوب شد با توجه به برخی نظرات درخصوص موضوع همایش دوازدهم و پیشنهاد سوژه آموزش عالی، در فاصله خیلی کم بعد از همایش دوازدهم، انجمن همایشی برگزار کند که آموزش عالی را پوشش دهد.

در ادامه جلسه دکتر طلایی یک گزارش از فعالیت‌های گروپ روش‌شناسی و پژوهش ارائه دادند.

دکتر طلایی: گروپ روش‌شناسی از خرداد ماه سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده این فعالیت‌ها در زمینه برگزاری جلسات علمی، ژورنال کلاپ، کارگاه‌های آموزشی می‌باشد. گروپ نزدیک به ۳۰۰ نفر عضو فعال دارد.

دکتر میرزابیگی: پیشنهاد می‌کنم مسئولین گروپ هر دو ماه یکبار گزارشی از فعالیت‌هایشان را به انجمن ارائه دهند تا در سایت انجمن منعکس شود.

دکتر جوادی پور: فعالیت گروپ‌ها درخصوص برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌ها باید زیر نظر کمیسیون آموزش و در راستای اهداف انجمن باشد.

دکتر صمدی: از طریق عضوی گیری اعضا گروپ‌ها سعی شود برای انجمن درآمدزایی داشته باشد. انجمن روی فعالیت‌ گروپ‌ها نظارت داشته باشد.

مصوب شد یک کمیته با حضور دکتر موسی‌پور، دکتر طلایی، دکتر جوادی پور و خانم دکتر صمدی تشکیل شود و در خصوص عضوگیری و حق عضویت تصمیم‌گیری شود.

دکتر عصاره: ضمن تشکر از تلاش‌های جناب دکتر طلایی امیدواریم کماکان شاهد فعالیت‌های گروپ‌ روش‌شناسی باشیم.

و ضمن تشکر از حضور اساتید در جلسه، با توجه به برگزاری نشست گروپ برنامه درسی و فرهنگ در این ساعت ادامه دستور جلسات را در جلسه بعدی دنبال خواهیم کرد.