اظهارنظر یکی از اعضا درخصوص نشست علمی ۱۳ شهریور ماه

کارگاه ها و دوره های آموزشی

باسمه تعالی

برادر گرامی جناب اقای دکتر امانی

باسلام و عرض ادب

 جلسه روز چهارشنبه مورخ ۱۳/۶/۱۳۹۲ انجمن مطالعات برنامه درسی پربار بود، چه از حیث مباحث مطرح شده و چه از حیث سطح اعضای میزگرد و کارشناسانی که آمده بودند. از این جهت به شما تبریک می‌گویم و امیدوارم چنین جلساتی در آینده نیز برگزار شود.

 

اما بعد:

 

وقتی یک رمان می‌خوانی یا یک فیلم می‌بینی یا کتاب شعر یا یک کتاب در حوزه‌های مورد علاقه‌ات را مطالعه می‌کنی ممکن است بعد از پایان ماجرا، تا چندین روز یا هفته و بلکه ماه‌ها با موضوع کتاب درگیر باشی و به تعبیر بهتر پس از پایان مطالعه، بحث مورد نظر در ذهن شما امتداد یابد صرف نظر از این که با دیدگاه‌های نویسنده و یا کارگردان اثر موافق باشی یا نباشی.

 

تصور من این است که این کتاب یا فیلم را می‌توانیم در زمره آثار خوب قلمداد کنیم. (اگر رمان "قیدار" یا "روی ماه خدا را ببوس" را نخوانده‌ای حتماً بخوان).

 

جلسه روز چهارشنبه از این نظر مانند دیگر آثار اثرگذار با من بود و فکر می‌کنم تا چندین روز دیگر و یا شاید چند هفته و ماه بدون این که بخواهم درگیر آن خواهم بود. فقط بدان شبِ چهارشنبه تا صبح ساعت ۴ خواب به چشم‌هایم نیامد که نیامد. امیدوارم فرصتی فراهم شود تا درباره مباحث جلسه، حاشیه‌هایی مباحث بنویسیم.

به امید دیدار مجدد شما

البته هر چه زودتر

محبت ا… همتی