صورتجلسه کمیته علمی دوازدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران

کارگاه ها و دوره های آموزشی

 

با نام خدا

«صورتجلسه اولین جلسه کمیته علمی همایش ملی تغییر برنامه درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش»

محل برگزاری دانشگاه بیرجند

تغییر در برنامه درسی دوره­های تحصیلی آموزش و پروش

تاریخ برگزاری: ۲۵/۸/۱۳۹۲

 

ساعت شروع جلسه: ۱۰

 

ساعت ختم جلسه:۱۲

 

 اعضای حاضر در جلسه:  جناب آقایان دکتر آیتی، دکتر عصاره، دکتر موسی پور، دکتر علی عسگری، دکتر خسروی، دکتر تورانی، دکتر ایزدی، دکتر جوادی پور، دکتر احمدی، دکتر صادقی،  سرکار خانم دکتر حکیم زاده، آقای یعقوب نژاد، آقای رعنایی، خانم خسروی و  خانم صفیان.

در ابتدای جلسه آقای دکتر آیتی دبیر علمی همایش گزارشی از فعالیت های  انجام شده توسط دبیرخانه همایش به شرح زیر اشاره کردند:

۱٫       طراحی، تهیه و آماده سازی فراخوان، سایت و پوستر همایش.

۲٫       چاپ و توزیع اولیه پوستر

۳٫       برگزاری جلسات متعدد با رئیس و معاونین دانشگاه برای جلب حمایت همه جانبه از همایش

۴٫       برگزاری جلسات متعدد با معاونین استانداری خراسان جنوبی و تعدادی از ادارات کل، سازمان و نهادهای استان برای جلب حمایت و همکاری با همایش

۵٫       اطلاع رسانی وسیع با ارسال نامه به معاونین پژوهشی کلیه دانشگاه های کشور و همچنین توزیع فراخوان از طریق روابط عمومی های کلیه دانشگاه ها کشور، ایجاد لینک از طریق سایت های اطلاع رسانی کشوری و نهایتاً از طریق ارسال ایمیل های گروهی و شخصی

۶٫       در نهایت به اطلاع اعضاء کمیته علمی رسید که علیرغم تلاش های انجام شده، متأسفانه با توجه به مشکلات عمومی کشور تا کنون دبیرخانه همایش در جلب حمایت های مالی موفقیت قابل ملاحظه ای نداشته است و ضروری است انجمن مطالعات و دوستان از مجموعه ارتباطات و ظرفیت ها برای جلب حمایت از همایش تلاش کنند.

۷٫       همچنین دبیرعلمی همایش از کلیه اعضاء تقاضا نمودند با توجه به محدودیت های زمانی، در جهت اطلاع رسانی و سفارش مقالات به نویسندگان متخصص و صاحب نظر دبیرخانه همایش را یاری نمایند.

مصوبات:

در ادامه در خصوص مسائل پیش روی همایش بحث و بررسی به عمل آمد و تصمیمات زیر اتخاذ شد:

۱٫      سه سخنران کلیدی برای همایش مورد توافق اعضای جلسه قرار گرفت:

–          سخنران اول: آقای دکتر محمدرضا دوستی رئیس سازمان پارک علم و فناوری خراسان جنوبی (البته با راهنمایی و جهت دهی که آقای دکتر آیتی نسبت به محتوای سخنرانی خواهند داشت)؛

–          سخنران دوم که تغییر را از حوزه تخصصی برنامه درسی مورد بررسی قرار دهد: جناب آقای دکتر مهرمحمدی ( یا سخنران خارجی مدعو)؛

–          سخنرانی سوم در حوزه اجرای تغییرات برنامه های درسی آقای دکتر امانی ( در صورت عدم موافقت آقای مهندس زرافشان یا مهندس نوید).

–          مقرر شد سخنرانان کلیدی چکیده سخنرانی خود را قبل از همایش به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

  1.   تصمیم گیری در خصوص مقالات همایش (نحوه پذیرش مقالات؛ محدودیت تعداد مقالات و …)

–          با توجه به اینکه این موارد قبلاً در آیین نامه­های همایش قید شده است؛  مقرر شد کلیه آیین نامه­های همایش توسط دبیرخانه در اختیار آقای دکتر آیتی قرار گیرد و بر اساس آیین نامه عمل شود.

–          مقرر شد مقالات ترجمه­ای برای همایش پذیرفته نشود.

–          مصوب شد که متن کامل مقالات علمی پژوهشی که از بالاترین امتیازات برخوردار باشند درخواست و طبق آیین نامه در جریان داوری برای چاپ در سه مجله علمی پژوهشی وابسته به انجمن قرار گیرد.

–         مقرر شد برای چاپ چکیده مقالات توسط آموزش و پرورش  آقای دکتر تورانی هماهنگی لازم را به عمل آورند.

  1.  حق ثبت نام:

–          مقرر شد ۱۵۰ هزار تومان هزینه شرکت در همایش باشد و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

–          مقرر شد مقاله های دوم و بعد از آن با تخفیف ۵۰% درصدی پذیرفته شوند (۵۰ هزار تومان عادی و ۲۵ هزار تومان دانشجویان)

–          هزینه شرکت در جلسه برای افرادی که مقاله ارسال نکرده­اند ۵۰ هزار تومان (تخفیف ۵۰ درصدی برای دانشجویان) به تصویب رسید.

  1. مقرر شد فعالیت­های همایشی از قبیل کارگاه­ها (با اولویت معلمان برای حضور پررنگ آموزش و پروش در همایش)، نشست­های علمی (با مدیریت گروپ های انجمن)، نمایشگاه و سایر برنامه های جنبی با مدیریت دبیرخانه همایش تدارک داده شود.
  2. مقرر شد پوستر و فراخوان برای کلیه دانشگاه های کشور ارسال شود.
  3. به دلیل عدم حضور تعدادی از اعضای کمیته علمی همایش در جلسه مقرر شد جناب آقای دکتر آیتی ارتباط با اعضا را از طریق فضای مجازی وسعت بخشند.

پایان