گزارش برگزاری همایش ملی توسعه آموزش و برنامه‌ریزی درسی در آموزش عالی

کارگاه ها و دوره های آموزشی

دانشگاه محل خدمت من، دانشگاه تربیت مدرس، در تاریخ بیستم تا بیست و یکم تیر ماه ۱۳۸۶ میزبان دومین همایش ملی " توسعه آموزش و برنامه ریزی درسی در آموزش عالی " بود. علاقه مندان برای آگاهی از برنامه های این همایش می توانند به سایت دانشگاه به نشانی  www.modares.ac.ir  مراجعه نموده و بر روی آیکون "معاونت آموزشی" کلیک نمایند. 
من به عنوان دبیر علمی همایش ایفای نقش نمودم و چنان که در برنامه نیز آمده است، در افتتاحیه یک سخنرانی با عنوان " تحلیلی بر سیاست‌های کنونی برنامه ریزی درسی در آموزش عالی : ضرورت ها و فرصت ها" ایراد نمودم که با واکنش مثبت شرکت‌کنندگان که مسئولان آموزش دانشگاه‌های سراسر کشور بودند مواجه شد. چنانچه علاقه‌مند باشید به اسلایدهای این سخنرانی دست‌رسی پیدا کنید، می‌توانید با دبیرخانه انجمن تماس حاصل نمائید. وعده کرده ام که این سخنرانی را به  شکل مقاله درآورده ودر اختیار دوستان علاقه مند قراردهم. امیدوارم کثرت مشغله ها انجام این مهم را به تاخیر نیندازد. 
همچنین با مشارکت همکار ارجمند جناب آقای دکتر موسی‌پور کارگاهی با عنوان "ویژگی های منابع آموزشی دانشگاهی" ارائه نمودیم که این کارگاه هم با استقبال شرکت کنندگان روبرو شد.  
در پایان این همایش بیانیه ای صادر و توسط این جانب قرائت شد. آگاهی اعضائ محترم انجمن خصوصا علافه مندان به حوزه آموزش عالی از مفاد این بیانیه خالی از فایده نیست. در این بیانیه به برخی از مهم‌ترین نیازهای پژوهشی در زمینه برنامه‌ریزی درسی در آموزش عالی اشاره شده که امیدوارم کمیسیون پژوهش انجمن به این موارد توجه نموده و در اجرای این پژوهش ها پیش قدم شوند. این بیانیه را می‌توانید در سایت دانشگاه تربیت مدرس بیابید.
والسلام- دکتر محمود مهرمحمدی
۳۱/۴/۸۶