با نام خدا
جناب آقای دکتر حمیدرضا حاجی بابائی
وزیر محترم آموزش و پرورش
با سلام،
احتراماً، مایلم به نمایندگی از سوی هیئت مدیره و کلیه اعضاء انجمن مطالعات برنامه درسی، یگانه انجمن علمی و تخصصی فعال در این زمینه در کشور، حضور جنابعالی را در مسند خطیر مدیریت زیربنائیترین دستگاه اجرائی کشور تبریک عرض نموده و از خداوند سبحان برای شما و همکارانتان در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت که بی شک ملازمت با اعتلای نظام جمهوری اسلامی دارد توفیق آرزو نمایم.
انجمن مطالعات برنامه درسی ایران بیش از ۱۰ سال قدمت و بالغ بر ۴۰۰ عضودارد و توانسته در مدت نسبت کوتاهی اعتماد بخش قابل توجهی از مدیران ذیربط اجرائی را به خود جلب نموده، فعالیت های گوناگونی را به ویژه در حوزه برنامهریزی درسی در آموزش و پرورش به مورد اجرا گذارد. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و موسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی که متولیان اجرائی و علمی برنامهریزی درسی در کشور میباشند همواره نگاهی مثبت به انجمن داشته و انجمن نیز متقابلا تلاش نموده در حد توان در جهت پاسخ به نیازهای آنها از طرق سه گانه مشارکت در آموزشها، پژوهشها و برگزاری همایشها گام بردارد. انجمن همچنین مستظهر به پشتیبانیهای پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و به ویژه مدیریت کنونی آن بوده است و تعاملات سودمند و سازندهای را با این تشکیلات کلیدی در آموزش و پرورش کشور برقرار کرده است که به مهمترین آن یعنی مشارکت در پروژه ملی تولید اثر مرجع "دانشنامه برنامه درسی"میتوان اشاره نمود. همکاریهای انجمن با آموزش و پرورش محدود به بخشهای یاد شده نبوده و در بیان دقیق تر فی المثل باید به دبیرخانه شورایعالی آموزش و پرورش نیز اشاره نمود. این دبیرخانه در یکی از اقدامات اخیر خود در برگزاری نخستین همایش بینالمللی انجمن، که برای سال ۱۳۸۹ پیش بینی شده و مقدمات آن فراهم گردیده است پیش قدم شده است که باید از متولیان امر به دلیل شناخت نیاز ها و اولویت های آموزش و پرورش قدردانی نمود. اولویت و نیاز مورد اشاره از موضوع این همایش بینالمللی قابل دریافت است که عبارت است از" آموزش علوم و تکنولوژی در جهان اسلام".
به هر روی با اغتنام فرصت ضمن آرزوی مجدد توفیق برای شما اظهار امیدواری مینماید در بسط و توسعه همکاریهای علمی و تخصصی فیمابین انجمن و آموزش و پرورش نیز کامیاب باشید.
با تقدیم احترام مجدد
دکتر مجید علی عسکری
رئیس انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
88/9/3