موضوع:
تفسیری نوروفیزیولوژیک از نقش ورزش و فعالیت بدنی
در یادگیری و آموزش
سخنران:
دکتر امین عیسی نژاد
(فیزیولوژیست ورزش، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد)
محل برگزاری:
دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، سالن دکتر شکویی
زمانبرگزاری:
یکشنبه ۵ آبان ساعت ۱۶
خلاصه سخنرانی
اغلب الگوهای برنامه درسی سنتی حاکمیت و اولویت شناخت و ابعاد شناختی بر عواطف و فعالیتهای بدنی را تجویز میکنند. با این وجود، مطالعات اخیر در حوزه علوم شناختی و علوم اعصاب از ارتباط تنگاتنگ میان عواطف، بدن و ذهن حمایت میکنند. در این مطالعه با اتکای به شواهد موجود علوم اعصاب تفسیری از نقش ورزش و فعالیت بدنی در یادگیری و آموزش ارائه میشود. به همین منظور پس از معرفی کوتاه بخشهای مغز درگیر در مهارتهای حرکتی و ارتباط آنها با کارکردهای شناختی، شواهد نوروفیزیولوژیک پشتوانه نقش حرکت و جنب و جوش در یادگیری و شناخت ارائه میشود و در پایان به برخی از دلالتهای برخاسته از فهم کنونی ما از مبانی نوروبیولوژیک ورزش و فعالیت بدنی به برنامه درسی مدارس پرداخته میشود.