دو فصلنامه پژوهش های برنامه درسی شماره ۱۷ بهار و تابستان ۹۸
آنچه در این شماره از دو فصل نامه پژوهش های برنامه درسی خواهید خواند:
۱- طراحی چارچوب برنامه درسی تربیت مربی پیشدبستانی در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
دکتر رحمت الله مرزوقی،دکتر جعفر ترکزاده، دکتر سوسن جباری، نصراله نوروزی
۲- تأثیر بازی دارت آموزشی بر میزان یادگیری مفاهیم اساسی ریاضی پایهی اول دورهی ابتدایی
مریم شفیعی سروستانی، جعفر جهانی ، حمزه خلیفه
۳- مطالعهای در ارتباط با نگرش مردم دربارهی مشارکتهای مردمی در پیادهسازی و گسترش سواد آموزی بزرگسالان
حبیب هادیان فرد
۴- کاوش برنامه درسی اجرا شده دروس تربیتی؛ نظریه ای داده بنیاد
دکتر یحیی معروفی،حسین حسنی ، دکتر نعمت الله موسی پور
۵-مطالعه ی پدیدارشناختی تجارب و ادراک معلمان دوره ابتدایی از برنامه درسی علوم تلفیقی
دکتر داود طهماسب زاده شیخ لار، دکتر اسکندر فتحی آذر، مریم صنیعی
۶- بررسی وضعیت موجود چهار عنصر برنامه درسی زبان تخصصی رشته های علوم تربیتی و فاصله آن تا وضعیت مطلوب از نظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی
سمیه محمدزاده، محمدجواد لیاقتدار، احمد عابدی، احمد معینزاده
۷- بررسی تطبیقی کتاب عربی اول راهنمایی با کتاب عربی پایه ی هفتم از منظر فعال و غیرفعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی
دکتر اسحاق رحمانی، دکتر محمد مزیدی، دکتر دانش محمدی، لیلا ایمانی فرد
۹- مفهومپردازی فرایند آموزش چند فرهنگی از منظر معلمان اقوام ایرانی نظریه داده بنیاد
فاطمه هواسبیگی، علیرضا صادقی
۹- طراحی الگویی برای تطبیق نظامهای تربیتمعلم
مهری اعزازی، محمد نوریان، علی اکبر خسروی بابادی، داریوش نوروزی،
۱۱- چالشهای تفکیک دانش آموزان تیزهوش و سرآمد، رویکرد ترکیبی
فاطمه یزدانشناس، عبدالله پارسا، یدالله مهرعلیزاده
۱۲- بررسی باورهای معرفتشناختی مدرسان دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم فکور با توجه به ویژگیهای جمعیتشناختی آنها
دکتر انسی کرامتی
۱۳- بررسی برخی مؤلفه های برنامه درسی تربیت معنوی در چارچوب سنتگرایی سیدحسین نصر
دکتر بابک شمشیری، دکتر سعید رحیمیان، حسینعلی تجلیاردکانی
برای مطالعه این شماره از نشریه لازم است از طریق لینک زیر به این نشریه مراجعه کنید.
دو فصلنامه پژوهش های برنامه درسی