شماره ۱۵ از دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی با مشارکت اساتید برجسته در حوزه مطالعات برنامه درسی با عناوین زیر منتشر شده است.
- تجربۀ زیسته استادان راهنمای برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران
خانم منصوره ایران نژاد ،دکتر نعمت الله موسی پور، دکتر مریم صفرنواده، دکتر محبوبه اظهری، دکتر عبدالسعید محمدشفیعی
- نظریه پردازی در برنامه درسی: تبیینِ تفهمی تجربه های تربیتی
علیرضا هوشمند، دکتر بختیار شعبانی ورکی ، دکتر مقصود امین خندقی، دکتر علی مقیمی
- بررسی سطح تسلط دانشآموزان دختر دوره دوم ابتدایی روی محتوای دروس علوم و ریاضیات: تأملی بر معیار «قابلیت یادگیری» در انتخاب محتوای برنامه درسی
سید احمد مدنی ، محمد امینی، نسرین نجاتی برزکی
- کندوکاو در حوزه ویژگی های برنامه درسی مرجع زبان آموزی دوره ابتدایی
دکتر نادر سلسبیلی
- نحوه معرفی جبر در کتاب های درسی ریاضی در دوره های مختلف تاریخی در ایران و ارتباط آن با چگونگی سازماندهی مبحث جبر در کتاب ریاضی پایه هفتم توسط معلمان ریاضی
خانم صدیقه عسگری، دکتر احمدرضا نصر، دکتر محمدجواد لیاقتدار، دکتر ابراهیم ریحانی
- چالشهای اجرای ارزشیابی توصیفی درس ریاضی در دوره ابتدائی در ایران از دیدگاه معلمان
آقای مرتضی مرتضوی، دکتر زهرا گویا، دکتر حسن ملکی، دکتر سهیلا غلام آزاد
- ارتقای عملکرد هنرستانهای فنیوحرفهای استان آذربایجان غربی به مثابه سازمانهای کارآفرین مبتنی بر مدل پارادایمی نظریه برخاسته از دادهها
دکتر نیلوفرمرتضی نزاد
- طراحی ، اجرا، ارزشیابی و مقایسه دوره یادگیری الکترونیکی آموزش پزشکی بر اساس پارادایم سوم و چهارم کاشمن
خانم مریم قاسمی، دکتر هاشم فردانش ، دکتر جواد حاتمی، دکتر سلیمان احمدی
- برنامه درسی زیرزمینی در حوزه قومیت در نظام آموزشی ایران
آقای مرتضی بازدار، دکتر کورش فتحی واجارگاه ، دکتر محبوبه عارفی، دکتر مقصود فراستخواه
- تبیین عناصر برنامه درسی برای توانمندسازی شغلی کودکان کمتوان ذهنی (سنتز پژوهی)
عادل علی پور، دکتر علی عسگری، دکترحسینی خواه، دکتر حاج حسین نژاد
- ارزیابی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان از منظر تجارب جهانی
صغری ملکی ، دکتر غلامعلی احمدی، دکتر محمود مهرمحمدی، دکتر محمدرضا امام جمعه
- تجربه و معنای زندگی خوب در برنامه درسی غیررسمی( مورد: اینستاگرام)
خانم مژگان کرد ، دکتر یحیی قائدی، دکتر سعید ضرغامی همراه، دکتر رمضان برخورداری
سلام سردبیر این فصلنامه کدام بزرگواری است؟