جلسه کمیسیون روابط بین‌الملل در بهمن ۸۷

کارگاه ها و دوره های آموزشی
صورتجلسه کمیسیون روابط بین الملل
تاریخ برگزاری: ۲۹/۱۱/۸۷
حاضرین جلسه : دکتر مهرمحمدی، دکترفتحی، دکتر آقازاده، آقای رضوی
غائبین جلسه : دکتر وزیری،‌دکترگویا، دکتر بهرنگی، دکتر عصاره
 
ساعت شروع : ۱۶
ساعت اتمام: ۱۷:۱۵
دستور جلسه :
·          بررسی و پیشرفت کار راه اندازی سایت انگلیسی
·          بررسی چارچوب اولیه برنامه همایش منطقه ای آموزش علوم
·          ارائه گزارش مهم ۶ ماهه بین المللی در حوزه برنامه درسی
·          بحث درباره مهمانان خارجی همایش نهم
خلاصه مذاکرات و مصوبات کمیسیون :
۱-       بررسی و پیشرفت کار راه اندازی سایت انگلیسی: ابتدا دکتر مهرمحمدی گزارشی از فعال سازی سایت انگلیسی انجمن ارائه دادند و در ادامه اشاره کردند که در آینده نزدیک جلسه ای در مورد محتوای سایت هم خواهیم داشت و در آن جلسه در مورد محتوای آن و تقسیم کار تصمیم گیری خواهد شد.
۲-       آقای رضوی پیشنهاد دادند به دلیل اینکه بعضی از اعضای تیم محتوایی سایت مانند آقای طلایی و آقای صراف زاده در ایران نیستند homepage انجمن همراه با نامه ای برای آقای طلایی و دکتر صراف زاده ارسال شود و از نظراتشان از طریق ایمیل با خبر شویم. دکتر مهرمحمدی با پیشنهاد ایشان موافقت کردند و قرار شد آقای رضوی مسئولیت اینکار را برعهده بگیرند.
۳-       بررسی چارچوب اولیه برنامه همایش منطقه ای آموزش علوم: دکتر مهرمحدی ابتدا مقدمه ای راجع به برگزاری همایش منطقه ای گفتندو اشاره کردند برای برگزاری این همایش نیاز به همکاری وزارت علوم و وزارت خارجه داریم. باید از آنها بخواهیم زمینه اخذ ویزا وسرویسهایی از این دست را فراهم کنند .در این خصوص فعلا موافقت وزارت علوم را داریم و با وزارت خارجه قرار بوده که مکاتبه شود. پیش نویس نامه توسط آقای رضوی تهیه شده است ، اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته است و در اولین فرصت این نامه باید به وزارت خارجه ارسال شود. سپس دکتر مهرمحمدی از آقای رضوی خواستند گزارشی از چارچوب برگزاری همایش، ارائه دهند. پس از ارائه توضیحات آقای رضوی، دکتر آقازاده پیشنهاد دادند اهداف کلی اصلاح شود. دکتر مهرمحمدی گفتند این چارچوب فعلا فهرستی از کارهایی است که باید در همایش انجام شود. تصمیم گیری راجع به بخش اهداف آن الان  زود است. انشاء اله بعد از تشکیل کمیته های تخصصی، راجع به آن تصمیم گیری خواهد شد. سپس پیشنهاد دادند چنانچه اعضاء کم و کاستی هایی به نظرشان می رسد مطرح کنند. در نهایت قرار شد در یک  جلسه مستقل راجع به چارچوب کلی همایش بحث و گفتگو شودو فعلا بحث مفتوح باشد تا پاسخ وزارت خارجه دریافت شود و کشورهای شرکت کننده نیز مشخص شوند.
۴-       دکترمهرمحمدی نامه ارسالی به یونسکو و پاسخ آنها را به اطلاع اعضا رساندند و خانم دکتر حسینی را به عنوان نماینده یونسکو که قرار است در جلسات همایش منطقه ای شرکت داشته باشند را معرفی کردند. همچنین گفتند نامه ای به آیسسکو دفتر دکتر صدری ارسال شده است دکتر صدری در حال رای زنی هستند و ما منتظر پاسخ آیسسکو هستیم. همچنین به پیشنهاد دکتر آقازاده قرار شد نامه ای به دکتر کریمی  کمیسیون ملی آیسسکو ارسال شود.آقای رضوی پیشنهاد مکاتبه با دفتر منطقه ای یونسکو را هم جهت بررسی زمینه هایحمایت از همایش منطقه ای مطرح نمودند که قرار شد  پس از جلسه با خانم دکتر حسینی تصمیم گیری و پیگیری شود.
۵-       ارائه گزارش مهم ۶ ماهه بین المللی در حوزه برنامه درسی: دکتر مهرمحمدی از دکتر فتحی خواستند گزارش وقایع مهم ۶ ماهه بین الملل را به اعضا ارائه دهند ایشان گزارشی را که تهیه کرده بودند را در اختیار اعضا قرار دادند و توضیحاتی را راجع به چگونگی تهیه و جمع آوری آن را ارائه دادند دکتر مهرمحمدی از ایشان تشکر کردند و گفتند که نباید فرصت را از دست داد و باید در سایت اطلاع رسانی شود. اعضای کمیسیون هم نظراتی راجع به نحوه اطلاع رسانی داشتند که پس از طرح در جلسه و بحث و گفتگو قرار شد دکتر فتحی نامه ای را تهیه کنند و همراه این گزارش روی سایت قرار بگیرد در مقدمه ای ذکر شود و همچنین ایمیل دکتر هم در اختیار اعضا قرار بگیرد تا دکتر فتحی بازخورد نظرات را داشته باشند.
      آقای رضوی پیشنهاد دادند عناوین و شرایط شرکت در همایش های بین المللی و دست آوردهای آن بصورت فراگیرتر از طریق سایت اطلاع رسانی شود، بنحوی که اعضاء انجمن و بازدید کنندگان سایت، علاوه بر آشنایی با مشخصات کلی همایش ها و کنفرانس ها و شرکت احتمالی در آنها، با خلاصه ای ازآخرین یافته های علمی و پژوهشی حوزه برنامه ریزی درسی هم آشنا شوند. ایشان در ادامه توضیح دادند اگر این شیوه در مورد همایش های ملی انجمن نیز انجام شود طبعا نقش بسزایی در بالا بردن سطح علمی و حرقه ای اعضاء انجن بدنبال خواهد شد. در همین رابطه  دکتر فتحی پیشنهاد دادند می توان پس ار برگزاری همایش ها، افراد شرکت کننده را شناسایی کرده و در یک نشست علمی – ماهانه نتایج کنفرانس ها مورد نقد و بررسی قرار بگیرد. دکتر مهرمحمدی نیز ضمن تایید پیشنهادهای ارائه شده  گفتند در آینده نزدیک تهیه گزارش های فصلی می تواند جزو تکالیف و ماموریت های سیگ ها قرار می گیرد.
۶-       در جلسه اخیر قرار شد موضوع مکاتبه با دفتر منطقه ای یونسکو هم جهت بررسی زمینه هایحمایت از همایش منطقه ای پس از جلسه با خانم دکتر حسینی تصمیم گیری و پیگیری شود
۷-       دستور آخر جلسه به دلیل ذیغ وقت به جلسه بعد موکول شد.