نخستین سمینار بین المللی تعلیم و تربیت اسلامی در مالزی

کارگاه ها و دوره های آموزشی
نخستین کنفرانس بین المللی تعلیم و تربیت اسلامی با حضور اندیشمندان جهان اسلام در سوبانگ مالزی واقع در ۲۰ کیلومتری کوالالامپور آغاز بکار کرد.
به گزارش خبرنگار، گردانندگان این کنفرانس این نشست را فرصتی می دانند که اندیشمندان جهان اسلام در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی بتوانند با هم تشریک مساعی کرده و شبکه ای در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد کنند .
این کنفرانس با هدف پیوند و ایجاد شبکه در میان متفکران تعلیم و تربیت اسلامی و نیزبحث و تحلیل درباره اجرای خط مشی های نظام تعلیم و تربیت اسلامی به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.
در این نشست بین المللی که تعدادی از استادان کشورمان نیز حضور دارند علاوه بر سخنرانی های اصلی، ۱۳۱ مقاله در رابطه با راه حل هایی برای مسایل نظام تربیتی ارایه می شود.
دکتر خسرو باقری استاد دانشگاه تهران با مقاله "بازاندیشی نظریه نقیب العطاس درباره مفهوم تربیت تربیت اسلامی"، دکتر محمد عطاران دانشیاردانشگاه تربیت معلم تهران با مقاله "بنیاد تربیت اخلاقی از نظرغزالی"، خانم دکتر زهره خسروی دانشیار دانشگاه الزهرا با مقاله " تاثیر تربیتی مفهوم خدا در سلامت روان"، خانم دکتر رحیم پور ازغدی استاد دانشگاه آزاد مشهد به همراه خانم بهاریه فکور با مقاله" مقایسه بین مکتب علوی و مکتب کانت"، دکتر محمدرضا ارام از واحد مرکزی دانشگاه آزاد با مقاله "اصول و روش های تعلیم و تربیت از منظر قران"، دکتر سید کاظم علوی از دانشگاه ازاد سبزوار با مقاله"اموزش در فلسفه متعالی ملا صدرا" در این سمینار شرکت کرده اند.