ردیف |
عنوان مقاله |
نتیجه داوری |
۱ |
واکاوی کیفی علل فاصله بین نظر و عمل در برنامه درسی ملی ایران از دید متخصصان |
سخنرانی |
۲ |
« شناسایی و تحلیل انگاره هایی برای ترسیم نسبت نظریه و عمل در برنامه ریزی درسی: انگاره منتخب؟!! » |
سخنرانی |
۳ |
بازخوانی انتقادی مناسبات نظر و عمل |
سخنرانی |
۴ |
غفلت از دانش عملی معلمان، عامل شکاف میان نظر و عمل در اجرای برنامهدرسی |
سخنرانی |
۵ |
فاصله بین نظر و عمل در سیاست های واگذاری اختیارات به مجریان برنامه درسی (عاملیت معلمان) |
سخنرانی |
۶ |
تفکر انتقادی فاصله نظر و عمل در تدوین برنامه های درسی |
سخنرانی |
۷ |
فاصلۀ نظر تا عمل برنامه درسی، فاصلۀ آهنگ تغییربررسی چالش های مطرح در هماهنگی نظر و عمل برنامه درسی و ارائه مدلی برای برون رفت از این منازعه |
سخنرانی |
۸ |
روایتها پیرامون نسبت نظریه و عمل در برنامهدرسی:گزینههای بدیل برای تعامل نومفهومسازی و سنتگرایی یا پیوند نظریه و عمل |
سخنرانی |
۹ |
دلالت های نظریه کارسون برای ایجاد تحول در برنامه درسی |
سخنرانی |
۱۰ |
آسیب شناسی دروس عملی در برنامه ی درسی دوره راهنمایی |
سخنرانی |
۱۱ |
تببین تفاوت بین عالم نظر و عالم عمل در مفهوم کنجکاوی دانش آموزان |
سخنرانی |
۱۲ |
علل عدم تقریب اذهان نظرورزان و عملگران در نظام برنامه درسی ایران |
سخنرانی |
۱۳ |
واکاوی دیالتیک هدف و ارزشیابی در راهنمای برنامه درسی: به سوی عملگرایی |
سخنرانی |
چکیده مقالات پذیرفته شده ارائه به صورت ارائه پوستر
ردیف |
عنوان مقاله |
نتیجه داوری |
۱٫ |
برنامهی درسی کار و فناوری دورهی متوسطه اول در حوزهی عمل: یک مطالعه پدیدارشناسانه |
پوستر |
۲٫ |
لزوم وجود مدارس جوار دانشگاه برای تلفیق تئوری و عمل در تربیت معلم |
پوستر |
۳٫ |
ارزشیابی جامع از دانش TPACK راهکاری موثر برای اطمینان از پیوند تئوری و عمل در تربیت معلم |
پوستر |
۴٫ |
پژوهش ضمن عمل(اقدام پژوهی) به عنوان راهبردی اثربخش در پیوند نظریه و عمل برنامه درسی |
پوستر |
۵٫ |
بررسی صورتهای عقلانیت و کارکردهای آن در برنامه درسی |
پوستر |
۶٫ |
انطباق یابی برنامه درسی پنهان آموزش علوم دوره ابتدایی از نظر میزان همسویی با ارزش ها و نگرش های اسلامی |
پوستر |
۷٫ |
بررسی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان از نظر میزان انطباق با رویکرد تربیت معلم پژوهش محور |
پوستر |
۸٫ |
آینده نگری اجرای راهکار ۵-۶ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش(از نظر تا عمل) |
پوستر |
۹٫ |
تئوری راهنمای عمل در برنامه درسی؛ نه تئوری زدگی و نه عمل زدگی |
پوستر |
۱۰٫ |
بررسی نقش عوامل تاثیرگذار (ساختاری-مدیریتی و انسانی) در تحقق نظام برنامه درسی غیرمتمرکز |
پوستر |
۱۱٫ |
بررسی فاصله بین تئوری و عمل در اموزش بالینی |
پوستر |
۱۲٫ |
نظریه عملی شواب: امکانی برای تلفیق نظر و عمل در حوزه مطالعات برنامه درسی |
پوستر |
۱۳٫ |
جستاری بر درس پژوهی با تکیه بر ابعاد فرایندی مدیریت دانش |
پوستر |
۱۴٫ |
بررسی فاصله بین برنامه درسی قصد شده و برنامه درسی اجرا شده دانشگاه فرهنگیان در زمینه تربیت معلم پژوهشگر |
پوستر |
۱۵٫ |
شکاف بین نظریه و عمل در تعلیم و تربیت |
پوستر |
۱۶٫ |
اجرای تئوری برنامه درسی فرصتی برای ظهور عمل |
پوستر |
۱۷٫ |
تجارب اعضاء هیئت علمی رشته طراحی صنعتی پیرامون برنامه درسی اجرا شده این رشته در ایران |
پوستر |
۱۸٫ |
آموزش اثر بخش پل ارتباطی بین نظر و عمل در برنامه درسی(مطالعه موردی کیفی: دانشگاه فرهنگیان) |
پوستر |
۱۹٫ |
باز طراحی برنامه درسی جغرافیا دوره متوسطه بر اساس استلزامات عملی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش |
پوستر |
۲۰٫ |
میزان تناسب سرفصل های برنامه درسی دانشگاه های شهرستان اردستان با کاربرد عملی آن |
پوستر |
۲۱٫ |
بررسی چگونگی اجرای برنامه های عملیاتی ارائه شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش |
پوستر |
۲۲٫ |
تفاوت حوزه نظر و عمل مدیریت برنامههای درسی تربیت معلم در آموزش عالی و آموزش و پرورش
|
پوستر |
۲۳٫ |
استقرار رشته های جدید دانشگاهی و لزوم شناخت جریان غالب |
پوستر |
۲۴٫ |
طراحی الگوی برنامه درسی به مثابه فرهنگ؛ سازوکاری جهت ارتباط نظریه و عمل تربیتی |
پوستر |
۲۵٫ |
شکاف بین نظر وعمل معلمان با توجه به مبانی نظری سند تحول بنیادین |
پوستر |
۲۶٫ |
"عاملیت معلمان در کاهش فاصله نظر تا عمل و اجرای برنامه درسی در ایران" |
پوستر |
۲۷٫ |
بررسی موانع تکنولوژیکی (فاوا) بین المللی سازی برنامه های درسی دانشگاه های آزاد استان کرمان |
پوستر |
۲۸٫ |
بررسی میزان توجّه سندتحوّل بنیادین آموزش وپرورش و برنامه درسی ملّی، به نقش عاملیّت معلّمان و برنامه های درسی در رشد وتحقّق فرهنگ اسلامی |
پوستر |
۲۹٫ |
تامّلی در نگاشت سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران(فرصت ها و تهدیدها در سطح ملی) |
پوستر |
۳۰٫ |
مقایسه وضعیت موجود و مطلوب مؤلفههای برنامه درسی ادراک شده در دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد |
پوستر |
۳۱٫ |
آینده نگری اجرای راهکار ۵-۶ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش(از نظر تا عمل) |
پوستر |
۳۲٫ |
فاصله نظریه پردازان وکارگزاران در برنامه درسی |
پوستر |
۳۳٫ |
آسیب شناسی نظر بدون عمل، فرصت ها و تهدید ها در سطح ملی |
پوستر |
۳۴٫ |
تبیین و چرایی فاصله بین نظر و عمل در برنامه درسی تربیت دینی |
پوستر |
۳۵٫ |
تغییر و بازنگری برنامه درسی آموزش عالی بارویکرد راهبردی |
پوستر |
۳۶٫ |
بررسی مبانی فردیت و جامعه پذیری درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش |
پوستر |
۳۷٫ |
فاصله نظر و عمل در نظام برنامه ریزی درسی جمهوری فدرال آلمان |
پوستر |
۳۸٫ |
تحلیلی انتقادی بر نظر و عمل نومفهومگرایی در برنامۀدرسی |
پوستر |
۳۹٫ |
تحلیل نگاه ویلفرد کار و والکر درباره شکاف بین نظریه و عمل تربیتی |
پوستر |
۴۰٫ |
کاهش فاصله نظریه و عمل در میان معلمان با استفاده از سیستم مدیریت دانش |
پوستر |
۴۱٫ |
بررسی میزان نهادینه شدن برنامه درسی مطالعات اجتماعی برای مجریان آنها |
پوستر |
۴۲٫ |
فاصله نظر و عمل در تدوین برنامه درسی با تاکید بر موضوعات درسی |
پوستر |
۴۳٫ |
ساخت گرایی در آموزش علوم: تاکید بر یادگیری معنی دار و کاهش فاصله نظر و عمل در یادگیری علوم |
پوستر |
۴۴٫ |
تحقیق معلمان؛ تغییری در نقش و پیوندی در نظر و عمل |
پوستر |
۴۵٫ |
آشنایی با آموزش از طریق بازی آرایی |
پوستر |
|
|
|
۴۷٫ |
تحلیلی بر جایگاه متخصصان در نظام برنامهریزی درسی |
پوستر |
۴۸٫ |
فاصله نظر و عمل در اجرای برنامه های درسی |
پوستر |
۴۹٫ |
واکاوی نقش معلمان در کاستن فاصله ی بین نظریه و عمل برنامه درسی با تأکید بر مبانی نظری سند تحول بنیادی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران |
پوستر |
۵۰٫ |
بررسی عاملیت معلمان و فاصله نظر و عمل در اجرای برنامه های درسی |
پوستر |
۵۱٫ |
نظریه عملی شواب: امکانی برای تلفیق نظر و عمل در حوزه مطالعات برنامه درسی همدان |
پوستر |
۵۲٫ |
حلقه مفقوده نظر و عمل در طراحی برنامه های درسی ایران؛مطالعه مورد؛ رساله های دکتری رشته مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبایی |
پوستر |
۵۳٫ |
شناسائی فرصت های جذب دانشجویان خارجی بر اساس ذهنیت اعضاء هیات علمی دانشگاه |
پوستر |
۵۴٫ |
آموزش به شیوه هوش موفق در تعامل نظریه و عمل برنامه درسی |
پوستر |
۵۵٫ |
فاصله نظر و عمل در اجرای برنامه درسی مغفول هنرستان های کاردانش؛ عاملیت مدیران و معلمان |
پوستر |
۵۶٫ |
آموزش کارآفرینی در برنامه های درسی ایران،از نظر تا عمل |
پوستر |
۵۷٫ |
میزان مقبولیت کتاب راهنمای معلم بعنوان نقش واسطه ،بین نظر و عمل، از دیدگاه دبیران ریاضی |
پوستر |
۵۸٫ |
غفلت زدایی از جایگاه داستان آموزشی برای کاهش فاصله نظر و عمل در برنامه درسی |
پوستر |
۵۹٫ |
فاصله مسئولیت پذیر کردن کودکان در سند تحول بنیادین و نمود آن در کتاب مطالعات اجتماعی سال سوم دبستان |
پوستر |
۶۰٫ |
برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی مقطع متوسطه: از نظریه تا عمل |
پوستر |
۶۱٫ |
جایگاه تکثر فرهنگی در اسناد نظری تعلیم و تربیت ایران |
پوستر |
۶۲٫ |
نوآوری در حوزه نظریه پردازی برنامه درسی بر مبنای اصول علم پیچیدگی: دلالت هایی برای حوزه عمل برنامه درسی |
پوستر |
۶۳٫ |
بررسی تحلیلی مبنای نظری برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق مضامین اقتصاد مقاومتی: دلالت هایی برای عمل برنامه درسی |
پوستر |
۶۴٫ |
جایگاه رویکرد مشورتی در سند برنامه درسی ملی |
پوستر |
۶۵٫ |
ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی رشته برنامه ریزی درسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، از دید گاه دانشجویان دانشگاه خوارزمی |
پوستر |
۶۶٫ |
برنامه درسی بین رشته ای: راهکاری برای کاهش بین حوزه نظر و عمل |
پوستر |
۶۷٫ |
نقش برنامه درسی پنهان در نظام آموزش از راه دور |
پوستر |
۶۸٫ |
ضرورت توجه به بعد مغفول مفهوم عدالت آموزشی |
پوستر |
۶۹٫ |
چگونگی اجرای برنامه درسی هنر پایه ششم ابتدایی؛ فاصله نظر تا عمل |
پوستر |
۷۰٫ |
بهرهگیری از تکنیکهای آیندهپژوهی جهت افزایش اثربخشی فرآیند تدریس معلم |
پوستر |
۷۱٫ |
فاصله نظر و عمل در اجرای برنامه درسی آموزش عالی |
پوستر |
۷۲٫ |
بررسی میزان توجّه سندتحوّل بنیادین آموزش وپرورش و برنامه درسی ملّی، به نقش عاملیّت معلّمان و برنامه های درسی در رشد وتحقّق فرهنگ اسلامی |
پوستر |
۷۳٫ |
تأثیرات برنامه درسی پنهان دانشگاه فرهنگیان در حوزه عمل |
پوستر |
۷۴٫ |
آموزش کارآفرینی در دورهی آموزش عمومی به نگاهی به اسناد بالادستی ایران و آموزش و برنامهی درسی چند کشور پیشرو |
پوستر |
۷۵٫ |
بی جان بودن نظر بدون عمل و کور بودن عمل بدون نظر معلم در کلاس درس |
پوستر |
۷۶٫ |
استلزامات تغییردرنقش عناصر برنامه درسی به منظور تحقق مفهوم انسان فرهیخته در سند تحول بنیادین |
پوستر |
۷۷٫ |
فاصله نظر و عمل در فلسفه و دکترین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش |
پوستر |
۷۸٫ |
بررسی رابطه مؤلفه های اجرایی برنامه درسی با هویت ملی و دینی دانش آموزان |
پوستر |
۷۹٫ |
فاصله نظر و عمل در تدوین برنامه درسی با تأکید بر موضوعات درسی |
پوستر |
۸۰٫ |
تبیین عوامل بازدارنده و بسترهای مورد نیاز اجرای برنامه درسی ملی |
پوستر |
۸۱٫ |
معلم فکور و پژوهنده: عاملی در کاهش فاصله بین نظر و عمل |
پوستر |
۸۲٫ |
ارتباط بین نظر و عمل در برنامه های درسی آموزش عالی |
پوستر |
لیست چکیده مقالات رد شده
ردیف |
عنوان مقاله |
نتیجه داوری |
۱ |
تحلیل محتوای کتب درسی و راهنمای معلم زبان هفتم و هشتم به منظور دریافت میزان تطابق با حوزه تربیت و یادگیری زبانهای خارجی مندرج در برنامه درسی ملی |
رد |
۲ |
بررسی میزان انطباق اهداف راهنمای برنامه درسی هنر دوره ابتدایی با اهداف مصوب شورای عالی آموزش و پرورش |
رد |
۳ |
ضرورت بازنگری در برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان در پرتو دلالت های سند تحول بنیادین |
رد |
۴ |
هم سو سازی و تلفیق باورهای معرفت شناختی با پارادایم پیچیدگی در برنامه درسی |
رد |
۵ |
بررسی قابلیت اجرایی"برنامه ریزی درسی دانشگاه محور"در دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان |
رد |
۶ |
طراحی اهداف و محتوا برای دورهی نوآموزی دبیران دوره متوسطه در راستای آموزش نانوتکنولوژی |
رد |
۷ |
درس کاروفناوری؛ راهی طولانی تا دستیابی به اهداف موردنظر |
رد |
۸ |
بررسی رابطه بین محیط خانواده و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه دوم
|
رد |
۹ |
بررسی میزان تناسب محتوای کتاب فیزیک اول متوسطه با معیارهای سازماندهی محتوا |
رد |
۱۰ |
ارزیابی کارایی درونی برنامه درسی دوره کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان (مطالعه موردی؛ دانشگاه فرهنگیان فارس) |
رد |
۱۱ |
تحلیلی بر برنامه درسی عقیم در نظام آموزش و پرورش ایران |
رد |
۱۲ |
ضرورت توجه به بعد مغفول مفهوم عدالت آموزشی |
رد |
۱۳ |
مقایسه پیشرفت تحصیلی و نگرش به رشته دانش آموزان مراکز آموزش از راه دور و حضوری شهر اراک |
رد |
نتیجه داوری |
عنوان چیکده |
ردیف |
رد |
بررسی میزان استفاده از مؤلفههای آموزش فلسفه در برنامهی درسی سه سالهی اول دورهی ابتدایی از دیدگاه معلمان |
۱۴ |
رد |
بررسی تاثیریادگیری مشارکتی بر پیشرفت مهارت درک مطلب دانش آموزان کم شنوای دوره ابتدایی |
۱۵ |
رد |
توهم تمرکز؛ عامل افزایش فاصله نظر و عمل در برنامه درسی ایران
|
۱۶ |
رد |
بعضی عناصر فراموش شده در برنامه ریزی درسی
|
۱۷ |
رد |
اقدام پژوهی گامی برای بهبود عملکرد دانش آموزان
|
۱۸ |
رد |
شناسایی چالشهای کاراندیشی معلمان ریاضی دوره دبیرستان
|
۱۹ |
رد |
طراحی انگیزش آموزشی |
۲۰ |
رد |
تبیین مؤلفه های خوش بینی علمی دانش آموزان |
۲۱ |
رد |
سنجش سنتی و سنجش اصیل، فاصله نظر و عمل در تدوین برنامه های درسی
|
۲۲ |
رد |
تحقیق معلمان؛ تغییری در نقش و پیوندی در نظر و عمل
|
۲۳ |
رد |
تأثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی
|
۲۴ |
رد |
چگونگی امکـان تحقق اهداف آموزشی و تربیتی برای امروز و فردای جامعه اسـلامی ایرانی |
۲۵ |
رد |
نقش و عرضه خدمات آموزشی و تربیتی به فرزندان عزیز کشور در راستای تربیـت شـهروندان مؤمن |
۲۶ |
رد |
نقش مولفه های برنامه درسی در تربیت پذیری نسل جوان متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی
|
۲۷ |
رد |
محتوای آموزشی و پرورشی برنامه درسی ملی |
۲۸ |
رد |
بررسی جایگاه انتخاب و تربیت معلم در ساختار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش |
۲۹ |
رد |
نقش برنامه های درسی و تربیتی آموزش و پرورش در افق ۱۴۰۴ |
۳۰ |
رد |
تأملی در روششناسی معرفت و به عمل رساندن آن در برنامههای درسی |
۳۱ |
رد |
نگاه اقتصادی به برنامه های آموزشی |
۳۲ |
رد |
بررسی مبانی فردیت و جامعه پذیری درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش |
۳۳ |
رد |
فرهنگ یادگیری درکلاس درس |
۳۴ |
رد |
بررسی جهتگیریهای برنامهدرسی معلمان و نقش آن برسرزندگی تحصیلی دانشآموزان در پایه پنجم و ششم ابتدایی شهر بیرجند سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۲ |
۳۵ |
رد |
فرا-ارزیابی عملکرد هیئتهای نظارت و ارزیابی در آموزش عالی ( واکاوی تحلیلی در فاصلهی انتظارات مطلوب تا عملکرد جاری) |
۳۶ |
رد |
بررسی میزان تحقق پذیری اهداف برنامه درسی هدیه های آسمانی پایه ششم ابتدایی استان قزوین از دیدگاه معلمان |
۳۷ |
رد |
مطالعه تطبیقی نظامهای آموزشی ایران واروپا
|
۳۸ |
رد |
تربیت شهروندی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی ایران؛ شکاف نظر و عمل |
۳۹ |
رد |
بررسی میزان تحقق اهداف ارزشیابی توصیفی در شهرستان کرج
|
۴۰ |
رد |
اصالت برنامه درسی |
۴۱ |
رد |
تحلیل نقش عاملیت پویای معلمان در اجرای برنامه درسی از طریق مدیریت مناسب بر اجرای آن |
۴۲ |
رد |
مقایسه پیشرفت تحصیلی و نگرش به رشته دانش آموزان مراکز آموزش از راه دور و حضوری شهر اراک |
۴۳ |
رد |
بررسی سیر تحولات روشهای تدریس در ۵۰ سال گذشته به منظور ارائهی یک الگوی بهینه تدریس برای دروس علوم تربیتی |
۴۴ |
رد |
گستره برنامه درسی پنهان در دانشگاه فرهنگیان و تاثیر آن در حوزه عمل
|
۴۵ |
رد |
بررسی نقش ارزیابان آموزشی (معاونین آموزشی) به عنوان عامل کاهش دهنده فاصله میان برنامه درسی قصد شده و اجرا شده (نظر تا عمل) |
۴۶ |
رد |
بررسی علل فاصله ی نظر و عمل در برنامه درسی |
۴۷ |
رد |
برنامه درسی زرشک پلو مدار از پخت تا مصرف |
۴۸ |
رد |
دلایلی بر وجود فاصله بین نظر و عمل در محتوای سند تحول آموزش و پرورش |
۴۹ |
رد |
مطالعات برنامه درسی راهبردی: فراکنشی در تبیین رویکرد تعاملی میان نظر و عمل |
۵۰ |
رد |
تجارب اساتید رشته طراحی صنعتی پیرامون برنامه درسی ایران رشته در ایران |
۵۱ |
رد |
تأملی بر برنامه درسی کار و فناوری مدارس متوسطه اول |
۵۰ |
رد |
نقدی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران |
۵۲ |
رد |
برنامه درسی تربیت شهروندی در نظام آموزش و پرورش ایران: فاصله نظریه تا عمل |
۵۳ |
به اطلاع کلیه نویسندگانی که مقالات آنها به صورت پوستر مورد پذیرش کمیته علمی همایش برنامه درسی در ایران: فاصله نظر و عمل قرار گرفته است، میرساند برای تهیه پوستر میتوانید کل مقاله را با توجه به ذوق و سلقیه و خلاقیت خودتان در ابعاد A2 آماده و در روز همایش برای نصب روی تابلوهای مربوط به پوستر نصب نمایید.