در هجدهمین شماره از دو فصلنامه پژوهش های برنامه درسی می توانید این مقالات را مرور کنید. این دو فصل نامه مربوط به پاییز و زمستان سال ۱۳۹۸ می باشد.
۱- تجربیات زیستهی دبیران عربی از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان عربی: مطالعه ای پدیدارشناختی.
۲- تأثیر اجرای الگوی کیفی مدیریت فرایندهای یاددهی-یادگیری بر تأمین نیازها و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی
۳- خود شرححالنویسی مشارکتی: الگویی نوین و منطبق با برنامهی درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان*
۴- تحلیل محتوای آموزش سواد اقتصادی در پایه ششم ابتدایی
۵- ویژگیهای برنامهی درسی صلحمحور بر اساس آموزههای فلسفهی میانفرهنگی
۶- شناسایی عوامل کلیدی موفقیت دورههای MOOC: سنتزپژوهی براساس مدل روبرتس
۷- شایستگیهای کانونی مربی تربیت جنسی
۸- بررسی اثربخشی آموزش بازنماییهای تصویری بر توانایی حل مسائل کلامی ریاضی دانشآموزان
۹- تبیین مفهوم کارآمدی فرهنگی معلمان در مواجهه با بسترهای دارای تنوع فرهنگی
۱۰- مطالعه چگونگی «آموزش شهروندی» در برنامهی درسی: سنتز پژوهی مطالعات انجام شده در دو دههی اخیر
۱۱- ارزیابی سواد زیستمحیطی دانشآموزان و چالشهای اجرایی آموزش محیط زیست در مدارس متوسطه
۱۲- تبیین مدل علی عوامل مدرسه ای بر رفتارهای تحصیلی با واسطه گری عوامل فردی ( خودکارآمدی و خود تنظیمی)