فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسیدوره ۱۷، شماره ۶۴، بهار ۱۳۹۹
این فصلنامه در بهار سال ۱۳۹۹ منتشر شده و در اختیار عزیزان قرار گرفته است. در این فصلنامه مقالات زیر و با نویسندگی اساتید نامبرده شده منتشر شده است.
۱-خاستگاههای فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران
مرتضی بازدار قمچی قیه؛ کورش فتحی واجارگاه؛ محبوبه عارفی؛ مقصود فراستخواه
۲-واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفههای پارادایم برنامه درسی نوفهمی
سلام یعقوبی؛ علی حسینی خواه؛ مصطفی قادری؛ مرجان کیان
۳- تجارب معلمان دوره ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی
رضا معصومی نژاد؛ اسکندر فتحی آذر؛ یوسف ادیب؛ فیروز محمودی
۴-تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامههای درسی دانشگاه فرهنگیان
سهراب نجفی؛ یحیی معروفی
۵- مدرسهدرخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟!
بهاره سلیمانی؛ مجید علی عسکری؛ علی حسینی خواه؛ محمد عطاران
۶-تبیین تجربه متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دوره اول متوسطه
خدیجه احمدی؛ شهرام رنجدوست؛ محمد عظیمی
۷- دانشپژوهی تدریس، کارکرد مغفول دانشگاهی در ایران؛ تأملی بر پدیده سایش
زهرا رشیدی
۸-رابطه بین هویت فرهنگی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه
شهین سلطانی بابوکانی؛ نرگس کشتی آرای
۹-طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی آموزش کاهش خطرپذیری از بلایای طبیعی برای دوره ابتدایی
احمد غلامی؛ محمد جاودانی
۱۰-بررسی اثربخشی آموزش بازنماییهای طرحوارهای بر توانایی حل مسائل غیرمعمولی ریاضی
مهران عزیزی محمودآباد؛ محمدجواد لیاقت دار؛ حمید رضا عریضی
۱۱- تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانشآموزان از دیدگاه معلمان و دانشآموزان
صابر دوستی؛ سیروس اسدیان؛ موسی پیری
۱۲- تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دوره اول دبیرستان بر اساس شاخصهای محتوایی برنامه درسی ملی
پرستو صلواتی؛ حسن ملکی؛ فاطمه سهرابی